PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Minister Adamczyk zatwierdził program dla S52 - Północnej Obwodnicy Krakowa

Autor: wnp.pl (TE)
26-08-2016 11:58
Minister Adamczyk zatwierdził program dla S52 - Północnej Obwodnicy Krakowa

Podpisanie Programu Inwestycyjnego dla drogi S52 - Północnej Obwodnicy Krakowa.

fot. MIB

Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk zatwierdził program inwestycyjny dla budowy drogi ekspresowej S52 - Północnej Obwodnicy Krakowa

Jak podkreślił w piątek Adamczyk, planowana obwodnica jest bardzo ważna dla Krakowa i Małopolski.
- Ta inwestycja to także droga ułatwiająca przejazd z północy na południe Polski, jest wiec niezbędna z punktu widzenia interesu transportowego kraju. To także impuls rozwojowy dla regionu. Obwodnica północna Krakowa umożliwi sprawniejsze przemieszczanie się pomiędzy poszczególnymi dzielnicami miasta - zaznaczył szef MIB.

Budowa za trzy lata

Resort podał, że zatwierdzenie programu oznacza zapewnienie finansowania dla prac przygotowawczych, które będzie prowadziła GDDKiA w Krakowie - inwestor zadania.

Wcześniej, 19 maja 2016 r. - obwodnica w ciągu drogi ekspresowej S52 została włączona do sieci dróg krajowych, dzięki nowelizacji rozporządzenia w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych.

Realizacja północnego odcinka obwodnicy Krakowa o długości 14,9 km - od węzła Modlniczka (Radzikowskiego) do węzła Modlnica i dalej do węzła Kraków Mistrzejowice (Nowohuckiego) - została zaplanowana na lata 2019-2022. Szacunkowy, łączny koszt inwestycji wynosi ponad 1,5 mld zł.

- Północna Obwodnica Krakowa jest bardzo ważną inwestycją o znaczeniu lokalnym, regionalnym i ponadregionalnym. Dzięki niej ruch tranzytowy na kierunku wschód-zachód będzie rozdzielał się na północną i południową część obwodnicy miasta, odciążając autostradę A4 - podało MIB.

Dodało, że natężenie ruchu na południowej obwodnicy Krakowa w ciągu A4 już teraz przekracza 50 tys. pojazdów/dobę (na podstawie wyników Generalnego Pomiaru Ruchu przeprowadzonego w 2015 r.), a w przypadku odcinka węzeł Kraków Tyniec - węzeł Kraków Sidzina przekracza 64 tys. poj./dobę.

- Możliwość skorzystania z północnego i południowego obejścia Krakowa pozwoli w warunkach ewentualnego zablokowania ruchu zapewnić ciągłość przejazdu pojazdom w kierunkach Katowice-Rzeszów - stwierdziło MIB.

Czystsze powietrze nad Krakowem

MIB wskazało, że ciąg obwodnic Krakowa połączy wszystkie wyloty dróg krajowych po północnej stronie z miasta (A4, DK 79, DK 94, S7), co umożliwi przemieszczanie się również od strony zachodniej w kierunku północnym (Kielce, Warszawa), zachodnim (Katowice, Wrocław) i wschodnim (Tarnów, Rzeszów) bez konieczności przejazdu przez zatłoczone miasto.

- Północna Obwodnica Krakowa przejmie cały ruch tranzytowy, jak również część ruchu miejskiego, obecnie przechodzącego przez północną część miasta drogą DK 79. Według prognoz na nowym odcinku już w roku 2025 ruch przekroczy średnio 30 tys. poj./dobę - zaznaczył resort.

- Zdaniem ekspertów budowa obwodnicy będzie miała duże znaczenie w kontekście działań, jakie od lat podejmowane są w Krakowie na rzecz redukcji smogu i pyłów zawieszonych z centrum miasta - podsumował.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 506 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP