Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Materiały budowlane

Rohlig Suus Logistics przewiezie do Rosji fabrykę Knaufa

Autor: WNP.PL (PS)
02-08-2017 13:18
Rohlig Suus Logistics przewiezie do Rosji fabrykę Knaufa
Fot. mat. pras.

Knauf, niemiecki producent materiałów budowlanych, wybrał polską spółkę Rohlig Suus Logistics (z grupy Rohlig&Co) jako operatora, który wykonał kompleksową obsługą logistyczną oraz celną, przenosząc linię produkcyjną z Niemiec do nowo otwartej fabryki w Rosji.

Usługa ta - nazywana też wysokobudżetową - objęła ponadto zaprojektowanie oraz transport całopojazdowy, tworzenie dokumentacji technicznej i celnej oraz przygotowanie towaru do nadania w Niemczech.
Najbardziej złożonym i czasochłonnym etapem było opracowanie dokumentacji eksportowej (m.in. faktur i specyfikacji) oraz organizacja odprawy celnej importowej (rosyjskiej) wraz z wnioskiem do Federalnego Urzędu Ceł w Moskwie, stworzonym na bazie ww. dokumentacji technicznej.

- Kluczową kwestię w obsłudze wysokobudżetowych projektów stanowi zminimalizowanie opłat celnych - mówi Dariusz Korczyński, dyrektor ds. rozwoju rynków wschodnich w Rohlig Suus Logistics. - Przy transportach tego typu nawet cło w wysokości 3 lub 5 proc. wartości towaru stanowi znaczny koszt dla klienta, ponieważ może sięgać setek tysięcy a nawet milionów złotych.

Jak podkreśla, celem operatora logistycznego jest zatem realizacja importowych odpraw celnych z utrzymaniem zerowej stawki celnej.

Według dyrektora Korczyńskiego, samo uzyskanie od rosyjskich władz specjalnego zezwolenia na zerową stawkę importową to trudna sprawa. Problemem jest zarówno przygotowanie obszernej i szczegółowej dokumentacji, jak również ryzyko popełnienia nawet najdrobniejszego błędu.

- Federalny Urząd Ceł w Moskwie ma bowiem możliwość cofnięcia w dowolnej chwili uprzednio wydanej, pozytywnej decyzji o udzieleniu preferencyjnej stawki celnej - podkreśla dyrektor.

Ponadto jest to bardzo wyspecjalizowany organ, który doszukuje się pomyłek w przekazanej dokumentacji, co stwarza niemałe trudności w uzyskaniu pozwolenia. Co więcej, te same problemy operator logistyczny musi rozwiązać podczas odpraw celnych transportowanych poszczególnych partii towaru.

Dlatego prace nad opracowaniem całości materiałów trwały 14 miesięcy i w szczególności polegały na wykazaniu urzędowi celnemu, że każda składowa linii produkcyjnej stanowi jej integralny element, bez którego nie będzie mogła ona sprawnie funkcjonować.

Oprócz transportu całopojazdowego i ponadgabarytowego, przy przenoszeniu linii Rohlig Suus wykorzystał także tzw. moduły emergency (szybkie, dedykowane busy), które były wykorzystywane do dostarczania różnych drobnych elementów, m.in. brakujących śrubek, kabli, części łączących, automatyki, itp. Przy realizacji tak dużej inwestycji, bywają bowiem nagle potrzebne w innych niż zaplanowane wcześniej terminach.
Podobał się artykuł? Podziel się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 814 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP