Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Markety budowlane: stagnacja musi minąć

Autor: propertynews.pl
28-08-2012 12:33
Markety budowlane: stagnacja musi minąć

Arnaud Boule, dyrektor sieci Bricoman w Polsce.

Polski rynek nie jest tak nasycony jak na Zachodzie, a Polacy wciąż mają niewielkie mieszkania - jedne z najmniejszych w Europie - które będą chcieli zmieniać na większe. Decydujący dla branży będzie wzrost gospodarczy, poziom wynagrodzeń i dostęp do kredytów hipotecznych - mówi w rozmowie z Propertynews.pl prezes Bricoman Polska, Arnauld Boule.

Jak Pana zdaniem przedstawia się dziś sytuacja na polskim rynku marketów budowlanych?
- Mamy do czynienia ze stagnacją. Dotyczy to nie tylko rynku marketów, ale także całego rynku budowlanego. Choć nie jest to jeszcze recesja, sytuacja nie jest najlepsza.

Na szczęście w naszym przypadku tej stagnacji nie widać. Bricoman różni się bowiem od innych sieci m.in. ceną, która jest zdecydowanie niższa niż u konkurencji. Poza tym ma duży zapas towarów dostępnych od ręki. Stajemy się coraz bardziej rozpoznawalną marką i notujemy duży wzrost obrotów.

Jak rozwinie się ten rynek?

- W dłuższej perspektywie z pewnością przyjdzie postęp. Wynika to z tego, że obecnie Polacy mają dość ograniczone powierzchnie mieszkaniowe, jedne z najmniejszych w Europie. W przyszłości będą chcieli zwiększyć swoją przestrzeń życiową. Pytanie, jak szybko to nastąpi. Decydujący będzie tu wzrost gospodarczy i wzrost wynagrodzeń.

Czyli uważa Pan, że stagnacja niedługo się skończy?

- Musi się skończyć. Gospodarka w Polsce nie jest w złej sytuacji, a na tle Europy jest jedną z lepszych. Gdy niepewność się ustabilizuje, a dostęp do kredytów hipotecznych będzie większy i wzrosną potrzeby zakupowe, znów nastąpi przyspieszenie.

Jakie są różnice pomiędzy polskim rynkiem marketów budowlanych a europejskim?

- Polski rynek jest młody. Sprzedaje się tu więcej materiałów technicznych i tańszych. Na zachodnich rynkach zauważamy większy udział materiałów droższych i o lepszej jakości w ogólnej sprzedaży, ale przede wszystkim dekoracyjno-wykończeniowych.

Rynek marketów budowlanych na Zachodzie jest też bardziej nasycony niż w Polsce, gdzie - z drugiej strony - lepsza jest sytuacja gospodarcza. To czynniki, które pozwalają wierzyć w szybszy rozwój rynku polskiego niż zachodniego. Czytaj więcej




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


21 974 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP