PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Linia kolejowa Bydgoszcz-Gdynia dostanie prąd i drugi tor

Autor: PAP/rs
25-09-2017 16:04
Linia kolejowa Bydgoszcz-Gdynia dostanie prąd i drugi tor

Połączenie kolejowe na odcinku Gdynia-Kościerzyna-Bydgoszcz (linia nr 201) zostanie zelektryfikowane i powstanie dwutorowa linia kolejowa.

Fot. mat. pras. PKP PLK

Połączenie kolejowe na odcinku Gdynia-Kościerzyna-Bydgoszcz (linia nr 201) zostanie zelektryfikowane i powstanie dwutorowa linia kolejowa - poinformował wiceminister infrastruktury i budownictwa Kazimierz Smoliński. Inwestycja ma być zrealizowana do 2023 roku.

  • Zmodernizowane zostaną odcinki: Kościerzyna-Gdynia (nr 201), Somonino-Kartuzy (nr 214) i Glincz-Kartuzy (nr 229).
  • Wiceminister infrastruktury i budownictwa Kazimierz Smoliński zapewnił, że połączenie kolejowe na odcinku Gdynia-Kościerzyna-Bydgoszcz zostanie zelektryfikowane i powstanie dwutorowa linia kolejowa o łącznej długości ok. 150 km.
  • Wykonawcą dokumentacji będzie firma Egis Poland. Wartość podpisanej umowy to prawie 16 mln zł netto.
W poniedziałek w Gdańsku przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i wykonawcy, spółki Egis Poland, podpisali umowę na opracowanie dokumentacji projektowej trzech odcinków: Kościerzyna-Gdynia (nr 201), Somonino-Kartuzy (nr 214) i Glincz-Kartuzy (nr 229). Wartość podpisanej umowy to prawie 16 mln zł netto. Modernizacja tych odcinków odbędzie się w ramach projektu utworzenia alternatywnego ciągu transportowego Bydgoszcz-Trójmiasto.

Wiceminister infrastruktury i budownictwa Kazimierz Smoliński podczas konferencji prasowej w Gdańsku zapewnił, że połączenie kolejowe na odcinku Gdynia-Kościerzyna-Bydgoszcz zostanie zelektryfikowane i powstanie dwutorowa linia kolejowa o łącznej długości ok. 150 km. - W tej chwili linia nr 201 z okresu międzywojennego na tym odcinku jest jednotorowa i niezeletryfikowana, a będzie zmodernizowana i dostosowana do współczesnych wymogów - dodał.

- Linia 201 Gdynia-Kościerzyna-Bydgoszcz to linia ważna z gospodarczego punktu widzenia jako alternatywny ciąg przewozów, ale też jest istotna dla mieszkańców, zwłaszcza Kaszub - argumentował. Wyjaśnił, że "inwestycja przewiduje też prace na odcinkach Somonino-Kartuzy i Glincz-Kartuzy". Podkreślił, że dzięki budowie alternatywnego połączenia Bydgoszcz-Trójmiasto na północ będzie mogło dotrzeć z południa kraju dwa razy więcej pociągów niż dotychczas.

- To będzie tylko kwestia wyboru linii przez przewoźników, czy będą chcieli korzystać z dotychczasowej linii przez Gdańsk, czy z planowanej alternatywnej - dodał. Ocenił, że linia na odcinku Tczew-Pruszcz Gdański jest "jedną z najbardziej obłożonych w kraju".

Prezes zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Ireneusz Merchel powiedział dziennikarzom, że zakłada się, iż etap projektowania zakończy się w drugiej połowie 2019 r. i w III kw. tego roku będzie ogłoszony przetarg na realizację inwestycji w systemie "buduj". - W I kw. 2020 r. podpiszemy umowę, żeby rozpocząć prace budowlane, które mają potrwać 36 miesięcy - dodał. Powiedział, że jednym z warunków przetargowych będzie skrócenie terminu realizacji. Ocenił, że "otwarcie na początku 2023 roku toru linii na odcinku z Bydgoszczy do Gdyni jest jak najbardziej realne".

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 962 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

778 144 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP