Liczba realizowanych handlowych projektów komercyjnych w Polsce spadnie z 1000 w 2010 roku do 600–700 rocznie w kolejnych pięciu latach, wynika z wypowiedzi dyrektor RegioPlan Consulting, Hanny Bomby–Wilhelmi, podczas konferencji CEE Real Estate 2010.
Dodała, że rosnące nasycenie rynku będzie stało za spadkiem dynamiki realizowanych projektów.
"Teraz czynnikiem sukcesu obiektów będzie ich jakość i koncentracja, nie na inwestorze, instytucji finansującej czy najemcy, ale przede wszystkim na kliencie" – dodała dyrektor RegioPlan Consulting.
W Polsce nasycenie projektami komercyjnymi wynosi obecnie średnio 150 tys. m kw na 1 tys. mieszkańców. Tymczasem w Warszawie ten wskaźnik przekroczył 500 tys. m kw. na 1 tys. mieszkańców.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Liczba nowych handlowych projektów komercyjnych spadnie do 600-700 rocznie