PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Libet umocni pozycję lidera rynku kostki brukowej

Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez Libet SA.
07-05-2014 05:28

Lider polskiego rynku kostki brukowej w ciągu kilku lat wyda 100 mln zł na inwestycje. Spółka chce zlikwidować wszystkie "białe plamy" na mapie Polski przejmując kilka fabryk i wejść na rynek kruszyw, których sama jest dużym odbiorcą.

Wspólnie z dwoma przedstawicielami władz spółki planujecie Panowie wkrótce przejąć blisko jedną trzecią jej akcji. Skąd wśród menedżerów wziął się pomysł wykupu akcji Libetu?
Thomas Lehmann, prezes Libetu: Nie jest to pomysł nowy. Z Libetem jestem de facto związany od 2000 roku, kiedy wszedł w skład międzynarodowej Grupy Tarmac. Począwszy od tego momentu brałem czynny udział w zarządzaniu Spółką - m.in. jako członek i przewodniczący Rady Nadzorczej, a od 2011 roku prezes Zarządu. Zarówno Ireneusz Gronostaj, jak i Jerzy Gabrielczyk, z którymi wspólnie planujemy stać się stroną tej transakcji, również są z Libetem związani od paru ładnych lat. Już na etapie przejęcia przez fundusz private equity Innova Capital w 2010 roku 100 proc. akcji Spółki, nasza współpraca z Innovą zakładała, że w przypadku spełnienia określonych warunków, fundusz wycofa się z inwestycji pozostawiając menedżerom Spółki znaczący pakiet akcji. Kilka tygodni temu udało się to osiągnąć, przez co rozpoczęliśmy proces wykupu.

Jakie są plany wobec Libetu jego przyszłych, wiodących akcjonariuszy?

- Nie planujemy żadnej rewolucji. Badania rynku wskazują na wyraźne umocnienie pozycji Libetu w ostatnich latach. Przede wszystkim będziemy więc kontynuowali realizację dotychczasowej strategii. Planujemy nadal umacniać naszą pozycję w segmencie wysokomarżowych produktów premium. Zgodnie z założeniami, na koniec 2015 roku udział produktów z wyższej półki w całkowitej sprzedaży Libetu ma wynieść 50 proc.

Czyli o jedną czwartą więcej niż obecnie?

- Dokładnie tak. Dążymy do tego celu bardzo konsekwentnie. Co roku wprowadzamy do oferty coraz więcej nowości. W 2014 roku nasz katalog powiększył się o ponad 50 nowych produktów. Warto zaznaczyć, że nie jest to wyłącznie kostka brukowa. Rozpoczęliśmy sprzedaż m.in. systemów ogrodzeniowych. Tworzymy w ten sposób całkiem nowe źródła przychodów firmy. W najbliższych latach planujemy również kilka akwizycji w regionach, w których Libet jest teraz dostępny w niewystarczającym stopniu. Szacujemy, że przejęcie 3-4 fabryk pozwoli nam załatać wszystkie „białe plamy" na mapie Polski. Kontynuujemy również działania nakierowane na ekspansję do Słowacji i Czech. Towar dostarczamy tam z zakładów zlokalizowanych na południu Polski. To rynki z dużym potencjałem, na których jesteśmy w stanie osiągać marże niejednokrotnie wyższe niż w Polsce.

KOMENTARZE (10)


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 527 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

552 402 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP