PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Lech Witecki poza GDDKiA. Nastąpił koniec pewnej epoki

Autor: wnp.pl (Tomasz Elżbieciak)
13-02-2014 12:26 |  aktualizacja: 13-02-2014 13:17
Lech Witecki poza GDDKiA. Nastąpił koniec pewnej epoki
Fot. PTWP (Paweł Pawłowski)

Po blisko sześciu latach Lech Witecki przestał kierować GDDKiA - największym inwestorem publicznym. Z opinii rynkowych, zebranych przez portal wnp.pl, wyłaniają się zarówno zalety, jak i wady odchodzącego szefa Dyrekcji.

W czwartek na wniosek wicepremier Elżbiety Bieńkowskiej premier Donald Tusk odwołał Lecha Witeckiego z funkcji p.o. dyrektora GDDKiA.
Również na jej wniosek powołał na p.o. dyrektora Ewę Tomalę-Borucką, dotychczas dyrektor śląskiego oddziału GDDKiA. Tomala-Borucka ma pełnić swoje obowiązki do czasu wyłonienia w konkursie nowego dyrektora GDDKiA.

Zobacz więcej:
Premier odwołał L. Witeckiego i powołał nowego szefa GDDKiA

Krzysztof Pado, analityk DM BDM, przyznał, że firmy budowlane nie wspominają najlepiej ostatnich lat.

- Trzeba jednak sobie zadać pytanie o to, ile winy w tym ponoszą sami wykonawcy, którzy nie skalkulowali odpowiednio ryzyk oferując niskie ceny za swoje usługi. Krytykując Lecha Witeckiego trzeba pamiętać, że stał on na straży publicznych środków - największych w historii inwestycji infrastrukturalnych w Polsce - powiedział Pado.

Podkreślił, że Budimex, największa firma budowlana na polskim rynku, budowała w ostatnich latach setki kilometrów dróg i potrafiła na tych kontraktach pokazywać dobre wyniki, gdyż posiadała do realizacji takich inwestycji odpowiednie kompetencje.

- Dużo spółek narzekało na płynność finansową kontraktów drogowych. Mimo tego Budimex jest w stanie utrzymywać miliard złotych netto gotówki. Natomiast takie spółki jak Polimex-Mostostal czy PBG, które bardzo często narzekały na współpracę z GDDKiA, nie miały doświadczeń w budowie dróg ekspresowych oraz autostrad - stwierdził analityk.

- Jeśli ktoś chce budować 400-metrowy wieżowiec, a wcześniej budował tylko 4-pietrowe bloki, to trudno się dziwić, że później poniósł porażkę - podkreślił.

W jego opinii, wprowadzone przez GDDKiA zmiany w nowych przetargach, dotyczące m.in. zaliczkowania robót czy wyłączenia okresów zimowych z czasu realizacji, mogą wpłynąć pozytywnie na sytuację wykonawców inwestycji drogowych.

- Nie postrzegałbym jednak samych zasad w przetargach jako kluczowych. Większe znaczenie ma sam potencjał spółek, które się o te inwestycje ubiegają. Z pewnością branża budowlana będzie oczekiwać, aby nowy szef GDDKiA był bardziej skłonny do dialogu i ustępstw - ocenił Pado.

KOMENTARZE (11)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


27 776 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP