PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Kto przyciąga luksusowe sklepy

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
26-06-2009 20:27

Warszawa sklasyfikowana została na 52 miejscu w europejskim rankingu „Śródmiejskich lokalizacji obiektów handlu detalicznego”. Przy okazji autorzy wykazali, że istnieje wysoka zależność między wysokością wydatków konsumentów w europejskich metropoliach a stawkami czynszu w placówkach handlowych znajdujących się w prestiżowych lokalizacjach.

Ranking opublikowały wspólnie firmy Experian i Jones Lang LaSalle. Pierwsza przeprowadziła analizy poziomu wydatków w głównych europejskich miastach w stosunku do stawek czynszów, przedstawionych przez Jones Lang LaSalle. W ocenie uwzględniano wartość wydatków transgranicznych, różnice w wydatkach na osobę w poszczególnych krajach, ofertę handlową w centrum każdego z miast oraz efekt wpływu konkurencyjnych projektów zlokalizowanych poza granicami centrum. Ranking ma być pomocą dla inwestorów, deweloperów i firm z branży handlowej, przy wyborze miejsc do rozwijania biznesu.
Dwa pierwsze miejsca w rankingach wydatków konsumentów (a są w nich jedne z najwyższych stawek czynszowych w prestiżowych lokalizacjach) zajmują Londyn i Paryż. To niewątpliwie miasta, w których obecność jest obowiązkowa. Po dwa centra zaliczane do pierwszej dziesiątki w Europie mają: Włochy (Rzym i Mediolan), Niemcy (Monachium i Frankfurt) oraz Hiszpania (Barcelona i Madryt); w tej grupie jest też jeszcze Glasgow. Jedynym miastem z Europy Środkowej i Wschodniej, które znalazło się w Top-Ten, jest Moskwa.

Lokalizacje z Europy Środkowej i Wschodniej stanowią jedynie 10 procent pierwszej pięćdziesiątki. Świadczy to o tym, że pomimo boomu w budowie obiektów handlowych trwającego przez kilka ostatnich lat, ich zasoby w centrach miast prezentują niższy poziom niż w Europie Zachodniej, zarówno pod względem jakościowym, jak i ilościowym – stwierdzają autorzy raportu. Choć w niektórych miastach naszego regionu istotnym czynnikiem są także relatywne dysproporcje wydatków na głowę, pomimo tego Praga, Stambuł i Budapeszt zajmują wysokie pozycje w rankingach dzięki bogatej ofercie centrów oraz ulic handlowych w śródmieściu.

„Zaskoczeniem nie jest to, że w Europie Środkowej liderem jest Praga, miasto atrakcyjne turystycznie, z zabytkowymi budynkami, deptakami i zwartym ścisłym centrum. Jego unikatowe położenie sprzyjało rozwinięciu się prestiżowego ciągu handlowego wzdłuż ulic Na Prikope i Vaclavske Namesti, gdzie znajdują się flagowe sklepy firmowe międzynarodowych marek oraz ekskluzywne sklepy przy ulicy Parizska, gdzie można zaopatrzyć się w produkty takich luksusowych marek, jak: Hermes, Louis Vuitton, Ferragamo, Cartier, Christian Dior, Escada, Dunhill czy Hugo Boss” - czytamy w raporcie.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


48 460 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP