Polsce potrzebny jest strategiczny program zwiększenia udziału przewozu towarów koleją z dzisiejszych 13 proc. (w ujęciu tonażowym) do 20 proc. w 2025 roku. To odpowiadałoby zwiększeniu przewozów do 340 mln ton w porównaniu z 240 mln w ub.r. Niestety, dotychczas nie mamy dobrych doświadczeń ani z prognozowaniem, ani z realizacją planów – mówi Krzysztof Niemiec, wiceprezes zarządu Track Tec.
- Założenia Strategii Rozwoju Transportu (SRT) do 2020 roku rozmijają się z praktyką m.in. w tym, że zamiast wzrostu udziału kolei w łącznych przewozach towarów, następuje jego spadek.
- Natomiast przewozy intermodalne już w ub. roku osiągnęły cele zakładane na 2020 r., co też wymaga wytyczenia nowych zadań i wskazania środków ich realizacji.
- Nowa SRT powinna wskazać, jak polska kolej dojdzie np. w 2025 r. do transportu wolumenu minimum 340 mln ton i nadal będzie zwiększać dynamikę w kolejnych latach.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Krzysztof Niemiec: Rozpocznijmy dyskusję nad nową strategią transportu