PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Krakowscy radni za powołaniem spółki Trasa Łagiewnicka

Autor: PAP
17-02-2016 22:21
Krakowscy radni za powołaniem spółki Trasa Łagiewnicka
Fot. PTWP (Paweł Pawłowski)

Krakowscy radni zgodzili się w środę na powołanie spółki Trasa Łagiewnicka, która ma zająć się budową blisko 4-km arterii będącej fragmentem trzeciej obwodnicy miasta. Koszt tej inwestycji jest szacowany na 1,28 mld zł.

Trasa Łagiewnicka połączy ul. Grota-Roweckiego z węzłem ul. Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Projekt przewiduje wybudowanie 3,7 - km arterii złożonej z dwóch jezdni z trzema pasami ruchu oraz torów tramwajowych.

Obradom towarzyszył w środę protest mieszkańców, którzy są przeciwni wybudowaniu tak szerokiej trasy w mieście, przechodzącej przez cenne geologicznie i krajobrazowo tereny. Przyszli oni do urzędu miasta m.in. z transparentami "Nie stać nas na pomysły z lat 70.", "Nie lejcie betonu na kredyt".

Zanim doszło do głosowania ws. powołania spółki Trasa Łagiewnicka, radni PO zgłosili projekt uchwały kierunkowej, w której zobowiązują prezydenta, by rozważył zwężenie Trasy Łagiewnickiej z trzech do dwóch pasów i budowę skrzyżowań zamiast bezkolizyjnych węzłów drogowych. Radni chcieli też zmian dotyczących dalszych fragmentów III obwodnicy Krakowa, m.in. tego, by Trasa Pychowicka została poprowadzona w tunelu pod Wisłą.

Radni PiS podnosili, że to jedynie uchwała kierunkowa, której prezydent nie musi respektować, a dla PO "listek figowy usprawiedliwiający głosowanie za powołaniem spółki i teatrzyk" dla protestujących i mediów.

"Czasami trzeba podjąć poważną decyzję. Większość mieszkańców chce tej trasy, jest jednak kwestia, w jakim kształcie, i tego właśnie dotyczy ta uchwała kierunkowa" - mówił radny PO Bogusław Kośmider. Dodał, że powołanie spółki jest najtańszym sposobem przeprowadzenia inwestycji. "Trasa Łagiewnicka to odcinek najlepiej przygotowany. Od czegoś trzeba zacząć budowę III obwodnicy" - argumentował wiceprzewodniczący klubu radnych "Przyjazny Kraków" Adam Migdał.

Odpowiedzialny za inwestycje wiceprezydent Krakowa Tadeusz Trzmiel mówił, że jedyną możliwością realizacji Trasy Łagiewnickiej w latach 2016-21 z wykorzystaniem 100 mln zł dofinansowania UE na budowę linii tramwajowej jest powołanie spółki. Dodał, że projekt i dokumentacja techniczna trasy będą dopiero przygotowywane. Kolejne fragmenty III obwodnicy miasta - Trasa Pychowicka i Zwierzyniecka - są dopiero na etapie koncepcji i nie ma żadnych rozwiązań szczegółowych.

Za powołaniem spółki Trasa Łagiewnicka głosowało 22 radnych, przeciw 16. Za jej utworzeniem opowiedziały się kluby PO i prezydencki "Przyjazny Kraków", przeciw było PiS.

"Nie liczycie się z mieszkańcami!", "Złodzieje!" - takie okrzyki padły z galerii po głosowaniu. Straż miejska wyprosiła protestujących.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


56 154 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 314 123 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 639 ofert w bazie

2 779 988 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP