Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę z konsorcjum trzech firm na budowę obwodnicy Myśliny w ciągu drogi krajowej nr 46. Długość trasy wyniesie 3,1 km, a wartość inwestycji to niemal 40,8 mln zł
Przy wyborze wykonawcy opolski oddział GDDKiA brał pod uwagę: cenę (60 proc.), termin realizacji (12 proc.), personel (11 proc.), właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni (9 proc.) i równość podłużną nawierzchni (8 proc.).
Wszyscy oferenci zadeklarowali 13-miesięczny termin realizacji. Do czasu realizacji nie będą wliczane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).
Pozostałe oferty złożyły (ceny brutto):
1. Konsorcjum: Adac-Lewar, Himmel i Papesch Opole, PRDiM z Kędzierzyna-Koźla - 41,70 mln zł
2. Konsorcjum Strabag, Strabag Infrastruktura Południe, Strabag - 41,81 mln zł (nie przedłużył wadium)
3. Budimex - 42,34 mln zł
4. Intercor - 43,48 mln zł
5. Berger Bau Polska - 44,96 mln zł - odrzucona (nie przedłużył wadium)
Jak podała GDDKiA, docelowo obwodnica stanowić będzie kontynuację wybudowanej obwodnicy Dobrodzienia i całościowo będzie pełnić rolę obwodnicy miast: Myślina i Dobrodzień, tworząc łącznie odcinek o długości 9,6 km.
W ramach inwestycji powstanie również wiadukt nad linią kolejową oraz dwa przejazdy gospodarcze nad drogami lokalnymi.
- Inwestycja ma na celu poprawę przepustowości i płynności ruchu lokalnego poprzez wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza obszar zabudowany - napisano w komunikacie.
Dodano, że realizacja inwestycji wpłynie na wzrost bezpieczeństwa zarówno kierujących pojazdami, jak i mieszkańców Myśliny.
Zaznaczono, że "wyeliminowanie z ruchu w terenie zabudowanym uciążliwych samochodów ciężkich przyczyni się przede wszystkim do poprawy klimatu akustycznego oraz zmniejszenia wielkości emisji substancji szkodliwych do środowiska na terenie miejscowości".
Budowa nowego odcinka zapewni poprawę ruchu tranzytowego i skróci czas podróżujących na trasie relacji Opole - Warszawa.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Kontrakt na obwodnicę Myśliny podpisany