PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Kontrakt na magistralę nadodrzańską nie dla Hiszpanów

Autor: wnp.pl (TE)
23-03-2014 13:22

PKP PLK rozstrzygnęły przetarg na modernizację ok. 19-kilometrowego odcinka linii kolejowej nr 273, czyli tzw. magistrali nadodrzańskiej. Inwestycję, mimo najtańszej oferty nie zrealizuje, konsorcjum hiszpańskiej grupy Construcciones y Promociones Coprosa.

Zadanie dotyczy trasy na odcinku Czerwieńsk Towarowy - Bytnica w woj. lubuskim. Termin realizacji to 1 grudnia 2014 r., a kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty była najniższa cena.
Najtańszą ofertę w przetargu złożyło konsorcjum Coprosa Polska, Construcciones y Promociones Coprosa, Trans-Bud-Projekt z Warszawy, które chciało zrealizować prace za 38,49 mln zł brutto wobec budżetu inwestora w wysokości 49,2 mln zł brutto.

Oferta konsorcjum została jednak wykluczona przez zamawiającego, gdyż wskazana w ofercie osoba, która miałaby w trakcie kontraktu pełnić funkcję kierownika budowy, posiadała niespełna czteroletnie doświadczenie zawodowe na tym stanowisku. Tymczasem PKP PLK wymagało co najmniej pięcioletniego doświadczenia.

W tej sytuacji jako najkorzystniejsza została uznana druga w kolejności najtańszą oferta w przetargu, która opiewa na 43,66 mln zł brutto i należy do konsorcjum Przedsiębiorstwa Remontowo-Budowlanego Tor z Mysłowic, Przedsiębiorstwa Unitor B z Tychów oraz Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjnych Bud-Most z Knurowa.

Poniżej pełna lista ofert złożonych w tym przetargu (cena brutto):

1. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane Tor z Mysłowic, Przedsiębiorstwo Unitor B z Tychów, Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Bud-Most z Knurowa - 43,66 mln zł

2. Konsorcjum: Strabag Rail Polska, Strabag - 51,19 mln zł

3. Eiffage Polska Koleje - 46,17 mln zł

4. Konsorcjum: Coprosa Polska, Construcciones y Promociones Coprosa (Hiszpania), Trans-Bud-Projekt z Warszawy - 38,49 mln zł - wykluczona

5. Konsorcjum: Rubau Polska, Construcciones Rubau, Rover Alcisa (Hiszpania) - 47,31 mln zł

6. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budownictwa Specjalistycznego Transkol, Infra Silesia (grupa DB Schenker) - 51,97 mln zł

7. Konsorcjum: Schweerbau (Niemcy) - 49,17 mln zł

8. Porr Polska - 47,66 mln zł

9. Konsorcjum: Zakład Robót Komunikacyjnych Dom w Poznaniu (grupa PKP PLK), Alusta z Poznania - 48,77 mln zł

10. Konsorcjum: Vias y Construcciones (Hiszpania), Pol-Aqua - 55,54 mln zł

Trwająca od kilku lat modernizacja magistrali nadodrzańskiej to jeden z ważniejszych projektów realizowanych przez PKP PLK. Spółka przewiduje w latach 2013-2016 dalszą modernizację wybranych odcinków trasy.

„Nadodrzanka” należy do kluczowych linii kolejowych. Prowadzi z Wrocławia do Szczecina przez Brzeg Dolny, Wołów, Głogów, Nową Sól, Zieloną Górę, Rzepin, Kostrzyn i Gryfino. Trasa stanowi ważny element korytarza transportowego C-E 59 łączącego Skandynawię z południem Europy.
Podobał się artykuł? Podziel się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 061 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP