PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Konsultacje społeczne w sprawie budowy DTŚ w Zabrzu i Gliwicach

Autor: PAP
16-09-2009 15:36

W czwartek rozpoczną się konsultacje społeczne dotyczące planowanego przebiegu kluczowej arterii drogowej w aglomeracji katowickiej - Drogowej Trasy Średnicowej (DTŚ) - na terenie Zabrza i Gliwic.

DTŚ połączy Katowice z Gliwicami. Na razie istnieje 15,7 km trasy z Katowic do granicy Rudy Śląskiej i Zabrza. Jesienią ub. roku rozpoczęła się budowa liczącego 4,8 km odcinka do centrum Zabrza, który ma być gotowy najpóźniej wiosną 2011 r. Na 2010/2011 r. planowane są pierwsze przetargi na budowę pozostałych odcinków w Zabrzu i w Gliwicach. Właśnie ich dotyczyć będą konsultacje.
Jak poinformował podczas środowej konferencji prasowej prezes spółki DTŚ SA, która jest inwestorem zastępczym inwestycji Ireneusz Maszczyk, konsultacje mają rozstrzygnąć kwestie sporne i poinformować społeczność obu miast o inwestycji jeszcze na etapie planowania. Koszt przedsięwzięcia to ponad 162 tys. zł netto.

Chodzi przede wszystkim o przebieg planowanej DTŚ w Gliwicach. Grupa mieszkańców miasta protestuje przeciwko planowanemu jej poprowadzeniu przez śródmieście, śladem m.in. zasypanego Kanału Kłodnickiego. Ku takiemu wariantowi skłaniają się specjaliści, wskazując, że ta lokalizacja m.in. poprawiłaby komunikację z i do centrum Gliwic.

Podobnie jak na potrzeby dokumentacji środowiskowej, na potrzeby zaplanowanych na miesiąc konsultacji DTŚ SA przedstawiła cztery warianty przebiegu trasy przez Gliwice i dwa podwarianty pozostałych odcinków zabrzańskich. Trasa w Zabrzu nie powinna budzić poważniejszych wątpliwości, ponieważ ma przebiegać przez obszary niezabudowane.

Wszystkie warianty gliwickie zakładają bezkolizyjne doprowadzenie ruchu z istniejącej DTŚ do będącej północną obwodnicą miasta DK-88, zachowanie na całej trasie parametrów drogi głównej ruchu przyspieszonego oraz przekrój 2x3 (dwie jezdnie po trzy pasy) od Zabrza do ul. Kujawskiej, a potem 2x2 lub 1x4 (jedna jezdnia po dwa pasy w każdą stronę) do DK-88.

Pierwszy z wariantów dla Gliwic to pierwotnie proponowany odcinek 11,1 km od węzła z DK-88 w rejonie ul. Okulickiego przez centrum miasta - do powstającego w Zabrzu węzła przy ul. De Gaulle'a. Drugi wariant zakłada ten sam przebieg trasy z obniżeniem jej parametrów do 1x2 i kolizyjnymi skrzyżowaniami.

Trzeci wariant - długości ok. 10,8 km - proponuje przeprowadzenie trasy od DK-88 istniejącymi ulicami Toszecką, Śliwki, Świętojańską, Opolską, Franciszkańską i Robotniczą. Ostatnia propozycja zakłada całkowite ominięcie miasta od południa, co wydłużyłoby brakujący odcinek DTŚ do prawie 15,2 km.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 450 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

308 430 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 846 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP