PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Konsorcjum Porr zmodernizuje E30 dla PKP PLK za 0,4 mld zł

Autor: wnp.pl (TE)
21-09-2017 13:03 |  aktualizacja: 21-09-2017 14:35
Konsorcjum Porr zmodernizuje E30 dla PKP PLK za 0,4 mld zł

Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie przyspieszą ze 120 do 160 km/h, a pociągi towarowe do 120 km/h.

fot. Porr

PKP PLK podpisały z konsorcjum Porr kontrakt na modernizację trasy E30 na 40-kilometrowym odcinku Kędzierzyn-Koźle - Opole Groszowice. Wartość prac wyniesie 412 mln zł netto.

W przetargu kryteria oceny ofert stanowiły: cena (60 proc.), termin realizacji (15 proc.), czas zamknięć torowych (15 proc.) oraz okres gwarancji (10 proc.).
Wszyscy oferenci zadeklarowali 64-miesięczny okres gwarancji oraz 50-miesięczny termin realizacji. Natomiast najtańszą ofertę złożyło ZUE, które wyceniło prace na 397,93 mln zł netto.

Jednak najkorzystniejsza okazała się oferta konsorcjum spółek Porr oraz Trakcja System, która opiewa na równe 412 mln zł netto.

Konsorcjum Porr zadeklarowało znacznie krótszy czas zamknięć torowych (26 352 h) niż ZUE (35 016 h), dzięki czemu w ogólnej punktacji otrzymało o ok. 1,4 pkt. lepszą łączną notę.

Budżet inwestora wynosił równe 478 mln zł netto, a pozostałe oferty złożyły (cena netto; czas zamknięć torowych):

1. Trakcja PRKiI - 413,24 mln zł; 50 400 h

2. Konsorcjum: Strabag, Strabag Rail (Czechy), Krakowskie Zakłady Automatyki - 451,32 mln zł; 28 512 h

3. Konsorcjum: Torpol, Intercor - 463,46 mln zł; 38 088 h

4. Budimex - 617,85 mln zł; 54 720 h

Pociągi przyspieszą


Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie przyspieszą ze 120 do 160 km/h, a pociągi towarowe do 120 km/h. Wymienione będą tory i sieć trakcyjna. Czas podróży na trasie Kędzierzyn Koźle - Opole skróci się z 50 do ok. 25 minut.

Wyższy komfort obsługi podróżnych zapewni przebudowa peronów na stacjach i przystankach: Kędzierzyn-Koźle, Raszowa, Zdzieszowice, Jasiona, Gogolin, Górażdże, Przywory Opolskie, Opole Grotowice, Opole Groszowice. Perony będą wyposażone w nowe wiaty, ławki i oświetlenie.

Dla pasażerów planowane są nowe przejścia na perony w Gogolinie (przejście podziemne) i w Opolu Grotowicach (kładka dla pieszych). Przebudową objęte będą m.in. przejścia pod torami w Kędzierzynie-Koźlu i Zdzieszowicach oraz kładka dla pieszych na stacji Opole Groszowice.

Ponadto planowana jest przebudowa 27 przejazdów kolejowo-drogowych, m.in. w Kędzierzynie-Koźlu, Rozwadze i Gogolinie. Do szybszych podróży dostosowanych zostanie 66 obiektów inżynieryjnych. Wymieniona zostanie część urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz rozjazdy. Planowana jest przebudowa nastawni.

Na europejskim szlaku


Wyższa prędkość i większa przepustowość linii usprawni ruch pociągów na linii E30 i zwiększy możliwości komunikacyjne w ruchu regionalnym, lokalnym i dalekobieżnym.

- Modernizacja linii, która jest częścią międzynarodowego korytarza Bałty-Adriatyk, należącego do sieci bazowej Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T), pozytywnie wpłynie także na transport towarów i wykorzystanie potencjału całego korytarza - zapowiadały PKP PLK.
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 566 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

784 838 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP