Konsorcjum pięciu spółek, którego liderem jest warszawski Polimex- Mostostal, wybuduje do maja 2009 roku za 60 mln zł 4,5-kilometrową drogę łączącą trasę dojazdową do nowego mostu przez Wisłę w Płocku - z dzielnicą miasta, Góry i drogą krajową nr 60.
Roboty przy budowie drogi wykona, oprócz warszawskiego Polimexu- Mostostal, słowacki Doprastav, a także lokalne spółki: płockie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Przedsiębiorstwo Instalacyjno- Usługowe "Wereszczyński", a także gostynińskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Budowlanych.
Droga ma połączyć na lewym brzegu Wisły trasę dojazdową do nowego mostu z drogą krajową nr 60, co pozwoli na wycofanie ciężkiego tranzytowego transportu samochodowego z drugiej przeprawy w mieście, wysłużonego mostu drogowo-kolejowego. Obecnie z mostu tego korzystają samochody ciężarowe i autocysterny przejeżdżające tranzytem drogami krajowymi nr 62 w kierunku Warszawy i Włocławka oraz nr 60 w kierunku Łodzi i Ciechanowa.
Nowy płocki most przez Wisłę, wybudowany ponad dwa i pół roku temu, został oficjalnie otwarty wraz z drogami dojazdowymi w październiku 2007 r.
Oddanie przeprawy odwlekano m.in. ze względu na opóźnienia z rozpoczęciem budowy dróg dojazdowych, spowodowane - podobnie jak obecnie - błędami urzędników w procedurach przetargowych. Ostatni z zakładanych terminów musiał zostać także przesunięty m.in. z uwagi na konieczność dokończenia niektórych prac porządkowych na ulicach przy trasie dojazdowej do przeprawy oraz naprawę wykrytych usterek i niezbędną wymianę asfaltu na jednej z estakad.
Budowa nowego mostu przez Wisłę, wraz z drogami dojazdowymi po obu stronach rzeki, to największa inwestycja realizowana w Płocku w ostatnich latach i jednocześnie najdłużej trwająca.
Wznoszenie nowego płockiego mostu, największej tego typu przeprawy w Polsce o stalowej konstrukcji spawanej, rozpoczęto w lipcu 2002 roku. Jej wykonawcą było konsorcjum Płockiego Przedsiębiorstwa Robót Mostowych Mosty-Płock SA i Przedsiębiorstwa Robót Mostowych Mosty-Łódź SA. Inwestycja, warta jest około 190 mln zł. Projekt mostu, wspartego na pylonach, opracował w 1997 roku jugosłowiański zespół architektów, kierowany przez prof. Nikola Hajdina z Belgradu. Budowę przeprawy zakończono na przełomie października i listopada 2005 roku, choć planowano oddać ją do użytku o dwa miesiące wcześniej. Przesunięcie terminu spowodowane było koniecznością przeprowadzenia dodatkowych robót wykończeniowych.
W marcu 2006 roku ruszyły prace przygotowawcze do pierwszego etapu budowy dróg dojazdowych do gotowego już mostu przez Wisłę w Płocku. Wykonawcą inwestycji zostało konsorcjum Budimex Dromex SA i Polbud Pomorze sp. z o.o. Jej koszt to ponad 106,6 mln zł - ponad 91 mln zł pochodzi z dofinansowania Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport. Realizacja inwestycji opóźniła się m.in. z powodu urzędniczych błędów w procedurze przetargowej, które uniemożliwiały wcześniejszy wybór wykonawcy - ostatecznie wykonawcę udało się wybrać w trzecim przetargu; dwa wcześniejsze unieważniono z uwagi na pomyłki w dokumentach.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Konsorcjum Polimeksu wykona drogi do nowego mostu w Płocku