Ok. 24 mln zł wydał w tym roku ZTM Poznań na remonty sieci i torów tramwajowych. Ale już szykuje się do inwestycji rozwijających ją, o dużo większej skali.
Zmodernizowany odcinek przeszedł pierwszy remont od kilkudziesięciu lat. To dlatego dotychczas tramwaje mogły się tam jeździć z prędkością ok. 15 km/h. Wymienione zostały szyny i podkłady oraz konstrukcja torowiska. Postawione zostały również nowe słupy trakcyjne oraz przeprowadzono prace sieciowe.
Na remonty torów w tym roku miasto przeznaczyło w sumie 24 mln zł, czyli więcej niż w poprzednich latach. Np. w ub. roku była to kwota 22 mln zł, w 2014 r. – 2,9 mln zł.
Najważniejszą tegoroczną inwestycją była przebudowa torowiska, sieci trakcyjnej i przystanków w części ul. Królowej Jadwigi. W wielu miejscach wyremontowano też zwrotnice i przejazdy.
Ale ZTM Poznań już szykuje się do dwu wielkich inwestycji.
W październiku miasto uzyskało ponad 27 mln zł dofinansowania unijnego na przebudowę torowiska na ulicach Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r. To niemal połowa kwoty, na jaką wyceniana jest ta inwestycja (ok. 62,8 mln zł). Prace rozpocząć się mogą w 2019 roku.
Zakres projektu obejmuje przebudowę wyeksploatowanego torowiska tramwajowego o długości ponad 1,4 km. Ponadto w rejonie Rynku Wildeckiego z miejscu istniejących, ale odrębnych dla poszczególnych relacji przystanków, powstanie jeden wspólny.
Natomiast w sierpniu ZTM uzyskano decyzję środowiskową budowy trasy tramwajowej do Naramowic. Prace budowlane ruszą w przyszłym roku, a w 2022 roku długo wyczekiwany tramwaj pojedzie z Wilczaka na pętlę przy ul. Błażeja.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Koniec sezonu modernizacji torowisk w Poznaniu