Rząd chciał budować trasę Tuszyn - Pyrzowice w PPP. Jednak inwestycję sfinansuje drogowa dyrekcja albo państwowa spółka specjalna - ujawnia "Puls Biznesu".
Rząd w końcu się poddał - autostradowe PPP odchodzi do lamusa. "W połowie roku ogłosimy przetarg na Al Tuszyn - Pyrzowice. To 140 km, które podzielimy na kilka odcinków, po około 20 km" - mówi Lech Witecki, szef Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Jednocześnie resort transportu przygotowuje program realizacji południowego odcinka A1 przez państwową spółkę specjalnego przeznaczenia. "Puls Biznesu" ustalił, że nowa spółka będzie mogła korzystać z finansowego wsparcia Brukseli oraz spółki Inwestycje Polskie, a po zbudowaniu trasy może pobierać od kierowców opłaty.
Rząd unika skojarzeń z PPP, by Eurostat nie zaliczył budowy A1 w dług i deficyt. Eksperci uważają, że specjalna spółka ma powstać głównie po to, by uniknąć tego zagrożenia.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Koniec partnerstwa na autostradach