Kończy się szklenie zadaszenia nowego dworca Łódź Fabryczna. Trwa budowa ostatniego odcinka tunelu pod ulicą Kopcińskiego, a pierwsze przejazdy pociągów technicznych zaplanowano pod koniec tego roku. Pasażerowie skorzystają z nowego dworca jesienią 2016 roku.
W czwartek przedstawiciele m.in. PKP PLK zaprosili dziennikarzy na plac budowy i mówili o postępach prac.
Według inwestora, wykonawca kończy prace przy gigantycznej kopule i rozpoczął szklenie fasad. W sumie do ułożenia jest 10 000 paneli, z tego ok. 65 proc. szklanych. Dobrze widoczna jest już naziemna konstrukcja dworca. Kończona jest także część podziemna oraz czterotorowy tunel o długości prawie 2 km. Gotowe są już konstrukcje peronów, trwa budowa torów, w tym układanie 30-metrowych szyn. Zakończyła się instalacja schodów ruchomych oraz wind, których na całej stacji będzie w sumie 20.
W hali głównej, 16 metrów pod ziemią, wykonawca buduje cztery perony. Trzy z nich będą miały długość 400 metrów, a ostatni - 300 metrów.
Cała inwestycja, w tunelu i na dworcu, obejmuje montaż 12,5 km torów. Trwa budowa ostatniego 155-metrowego odcinka tunelu pod ulicą Kopcińskiego. Pierwsze przejazdy pociągów technicznych do nowego dworca zaplanowano pod koniec tego roku.
PKP PLK przypomina, że wartość kontraktu na budowę nowego dworca Łódź Fabryczna, realizowanego przez konsorcjum Torpol, Astaldi, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor oraz Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów, to ponad 1,75 mld zł brutto. Spółka podpisała umowę na dofinansowanie inwestycji z pieniędzy Unii Europejskiej. Prace współfinansowane przez UE zostaną wykonane i rozliczone w tym roku.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Kończy się szklenie zadaszenia nowego dworca Łódź Fabryczna