XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Kończy się szklenie zadaszenia nowego dworca Łódź Fabryczna

Kończy się szklenie zadaszenia nowego dworca Łódź Fabryczna
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Kończy się szklenie zadaszenia nowego dworca Łódź Fabryczna. Trwa budowa ostatniego odcinka tunelu pod ulicą Kopcińskiego, a pierwsze przejazdy pociągów technicznych zaplanowano pod koniec tego roku. Pasażerowie skorzystają z nowego dworca jesienią 2016 roku.

Nowy dworzec, którego budowa jest największą inwestycją prowadzoną obecnie przez PKP Polskie Linie Kolejowe, ma być jednym z najnowocześniejszych w Europie. Trzypoziomowa stacja kolejowa będzie najważniejszą częścią węzła przesiadkowego, gdzie będą zatrzymywać się pociągi, autobusy, w tym dalekobieżne i tramwaje. Pod ziemią znajdzie się też parking na niemal 1000 aut.

W czwartek przedstawiciele m.in. PKP PLK zaprosili dziennikarzy na plac budowy i mówili o postępach prac.

Według inwestora, wykonawca kończy prace przy gigantycznej kopule i rozpoczął szklenie fasad. W sumie do ułożenia jest 10 000 paneli, z tego ok. 65 proc. szklanych. Dobrze widoczna jest już naziemna konstrukcja dworca. Kończona jest także część podziemna oraz czterotorowy tunel o długości prawie 2 km. Gotowe są już konstrukcje peronów, trwa budowa torów, w tym układanie 30-metrowych szyn. Zakończyła się instalacja schodów ruchomych oraz wind, których na całej stacji będzie w sumie 20.

W hali głównej, 16 metrów pod ziemią, wykonawca buduje cztery perony. Trzy z nich będą miały długość 400 metrów, a ostatni - 300 metrów.

Cała inwestycja, w tunelu i na dworcu, obejmuje montaż 12,5 km torów. Trwa budowa ostatniego 155-metrowego odcinka tunelu pod ulicą Kopcińskiego. Pierwsze przejazdy pociągów technicznych do nowego dworca zaplanowano pod koniec tego roku.

PKP PLK przypomina, że wartość kontraktu na budowę nowego dworca Łódź Fabryczna, realizowanego przez konsorcjum Torpol, Astaldi, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor oraz Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów, to ponad 1,75 mld zł brutto. Spółka podpisała umowę na dofinansowanie inwestycji z pieniędzy Unii Europejskiej. Prace współfinansowane przez UE zostaną wykonane i rozliczone w tym roku.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Kończy się szklenie zadaszenia nowego dworca Łódź Fabryczna

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!