PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Końcowy akord modernizacji linii kolejowej do portów Pomorza Zachodniego

Autor: WNP.PL (PS)
04-07-2017 17:42
Końcowy akord modernizacji linii kolejowej do portów Pomorza Zachodniego
Fot. ZMPSiŚ

W szczecińskim porcie CUPT podpisał dziś uroczyście z PKP PLK oraz Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście kolejną umowę z dużego projektu „Poprawa dostępu kolejowego do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu”.

Zakłada ona usprawnienie dojazdu i wyjazdu pociągów do obu portów na ostatnim odcinku lądowym.
Podczas uroczystości przypomniano, że jednym z czynników decydujących o konkurencyjności portów jest dostępność do nich od strony zaplecza.

Dzisiaj kolej obsługuje w zespole portów Szczecin-Świnoujście około 34 procent przeładowywanych tam towarów. Przewożone są ładunki masowe, jak: węgiel, ruda żelaza oraz ładunki drobnicowe, np. celuloza.

Celem zadania „Poprawa dostępu kolejowego do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu” jest przede wszystkim likwidacja wąskich gardeł, zwiększenie przepustowości linii, skrócenie czasu dowozu i odwozu ładunków w relacji z portami, a także zapewnienie jak najwyższej punktualności realizowanych kolejowych połączeń towarowych.

Zakłada się także, że po zakończeniu całości robót znacząco poprawi się jakość oferowanych przez porty usług oraz podniesie konkurencyjność zespołu portowego Szczecin – Świnoujściu na rynku usług morskich.

Projekt swoim zakresem w Szczecinie obejmuje: budowę wiaduktu nad ulicą Gdańską, przebudowę mostu kolejowego nad rzeką Parnicą, elektryfikację dojazdu do Parku Wrocławskiego (skrócenie czasu przejazdu pociągu nawet o 2 godz.), modernizację układu kolejowego w rejonie Parku Wrocławskiego (tory, urządzenia sterowania ruchem) i terminalu kontenerowego, umożliwiającego bezpośredni wjazd i wyjazd trakcją elektryczną.

Ponadto zmodernizowane będą  tory kolejowe pomiędzy stacją Szczecin Port Centralny a nabrzeżami w rejonie przeładunków masowych w porcie w Szczecinie.

Z kolei w Świnoujściu dobudowany zostanie drugi tor na odcinku ok. 1,5 km między stacjami Świnoujście SiA - Świnoujście SiB, co zwiększy zdolności przepustowe między stacją osobową i towarową oraz poprawi stan infrastruktury kolejowej w rejonie stacji towarowej Świnoujście SIB (m.in. modernizacja układu torowego oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym).

Głównym beneficjentem projektu są PKP PLK. Projekt jest realizowany wspólnie z Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.

Szacunkowy koszt inwestycji przekracza 655 mln złotych, w tym 85 proc. stanowić będzie dofinansowanie UE. Wkład ZMPSiŚ wyniesie blisko 34 mln zł.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


42 891 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

761 911 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP