XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Kolejny etap modernizacji linii kolejowej nr 8

Kolejny etap modernizacji linii kolejowej nr 8
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

- Ponad 23 mln zł ma kosztować modernizacja linii kolejowej nr 8 - pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną a Suchedniowem w woj. świętokrzyskim. W środę rozpoczęły się prace, dzięki któremu odnowione zostaną m. in. jeden z torów i przejazdy drogowo-kolejowe.

Inwestorem przebudowy jest spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. O rozpoczęciu modernizacji trasy poinformowała PAP przedstawicielka realizującej inwestycję firmy Skanska, Anna Strożek.

Praca mają potrwać 3,5 miesiąca. W ramach przedsięwzięcia wyremontowanych będzie ok. 8,5 km jednego z torów - na odcinku szlaku kolejowego pomiędzy Skarżyskiem a Suchedniowem, oraz tory na stacji w Suchedniowie. Wyremontowane będą też trzy przejazdy kolejowo-drogowe i dwa przejścia dla pieszych przy szlaku, a także nawierzchnia drogowa przy dojazdach do torów na stacji. Odnowiona zostanie również trakcja elektryczna o długości ok. 7,7 km.

Jak wyjaśniał menadżer projektu z firmy Skanska Rafał Wojciechowski, wymiana nawierzchni torowej na szlaku będzie odbywała się przy pomocy tzw. pociągu potokowego. "Polega to na zdejmowaniu starych elementów nawierzchni i jednoczesnym zastępowaniu ich nowymi, przez poruszający się po torze kolejowym specjalny pociąg" - mówił.

Podczas prowadzenia robót wystąpią utrudnienia dla kierowców samochodów oraz pasażerów pociągów. Zamknięty dla ruchu kolejowego będzie remontowany tor, a przejazd będzie się odbywał po sąsiednim torze. Wyłączone z użytkowania dla pasażerów będą też niektóre perony na stacjach Skarżysko Zachodnie i Suchedniów Północny.

Linia kolejowa nr 8 Warszawa-Kraków przez Warkę, Radom, Skarżysko-Kamienną, Kielce, Sędziszów, Kozłów łączy trzy województwa: mazowieckie, świętokrzyskie i małopolskie. Liczy 316,5 km długości i jest jedną z ważniejszych linii kolejowych w Polsce.

Od kilku lat trwa jej modernizacja, m. in. na odcinku Radom-Kielce. Inwestycja ma zwiększyć bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego na przejazdach oraz poprawić stan techniczny kolejowej infrastruktury. Po modernizacji pociągi będą mogły poruszać się tam z prędkością 120 km na godz. - obecnie prędkość na remontowanym odcinku ograniczona jest ona do 90 km na godz.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Kolejny etap modernizacji linii kolejowej nr 8

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!