PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Kolejarze mają oferty na objazd linii Warszawa - Lublin

Autor: WNP.PL (TE)
10-06-2016 11:46
Kolejarze mają oferty na objazd linii Warszawa - Lublin
Fot. PTWP

PKP PLK otrzymały 12 ofert w przetargu na rewitalizację ponad 50-kilometrowego odcinka linii kolejowej nr 30 z Łukowa do Parczewa. Inwestycja ma m.in. zapewnić alternatywną trasę dla planowanej do modernizacji linii nr 7 Warszawa - Lublin.

PKP PLK w ramach nowej perspektywy UE wprowadziło nową formułę prowadzenia inwestycji. Przewiduje ona, że rozpoczęcie dużych zadań modernizacyjnych jest poprzedzone przygotowaniem alternatywnych tras objazdowych. Takie rozwiązanie ma zapewnić sprawny przejazd pociągów pasażerskich i towarowych.
Prace na trasie Warszawa - Lublin mają rozpocząć się w 2017 r. Zanim PKP PLK przystąpią do realizacji tego zadania, przygotują połączenie Łuków - Lublin, które będzie trasą objazdową, w szczególności dla ruchu towarowego.

- Rewitalizacja nieczynnej obecnie trasy umożliwi także wznowienie przewozów pasażerskich z Łukowa do Parczewa, a dalej do Lubartowa i Lublina. Odcinek Lublin - Lubartów od zakończonej w 2013 r. rewitalizacji z RPO zapewnia sprawną obsługę pociągów - informowały wcześniej PKP PLK.

Odcinek Łuków - Parczew o długości ok. 51 km to jeden z etapów alternatywnej linii obwodowej z Łukowa do Lublina, który pozwoli na stworzenie 100-kilometrowego ciągu przewozowego. Po modernizacji całego odcinka Łuków - Lublin pociągi mają tam poruszać się z prędkością do 120 km/h.

Dwa zadania

Przetarg podzielono na dwie części. Pierwsza obejmuje zaprojektowanie i zabudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacji. Zamawiający przewidział na te prace budżet w wysokości 28,54 mln zł netto.

Wśród złożonych ofert (ceny netto) znajdują się: Krakowskie Zakłady Automatyki (17,26 mln zł), Zakład Automatyki Kombud (17,59 mln zł) oraz Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjnego i Kolejowego z Zielonki (21,37 mln zł).

Natomiast druga część przetargu przewiduje wykonanie m.in. robót z branży torowej oraz drogowo-inżynieryjnej. Tu PKP PLK przygotowały budżet w wysokości 31,91 mln zł netto.

Najtańsza oferta opiewa na 17,99 mln zł netto i należy do konsorcjum Colas Rail Polska, Colas Rail. Drugie pod względem ceny jest PNiUIK w Krakowie (18,26 mln zł), a trzecie konsorcjum Track Tec Construction, Infrakol, Intop Warszawa, Leonhard Weiss (18,44 mln zł).

Pozostałe oferty na tą część złożyły (ceny netto): Torpol 18,91 mln zł, Trakcja PRKiI (19,99 mln zł), konsorcjum: OHL ZS, OHL ZS Polska (19,36 mln zł), konsorcjum Vias y Construcciones, Electren (20,34 mln zł), konsorcjum Budimex, Ferrovial Agroman (23,58 mln zł) i Transkol (26,98 mln zł).

Przy wyborze wykonawcy pod uwagę będą brane cena (80 proc.), gwarancja (10 proc.) oraz termin realizacji (10 proc.). Wszyscy oferenci zadeklarowali realizację zadania w ciągu 9 miesięcy oraz 120 miesięcy gwarancji (wyjątek Przedsiębiorstwo Budownictwa Kolejowego i Inżynieryjnego z Zielonki - 60 miesięcy).

Ważna linia

Linia kolejowa nr 7, łącząca m.in. Warszawę z Lublinem, spełnia ważną rolę w obsłudze ruchu pomiędzy Warszawą a granicą z Ukrainą. Trasa jest także istotnym elementem międzynarodowego korytarza transportowego w osi Morze Czarne - Morze Bałtyckie.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


54 650 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP