Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Kluczowy węzeł na "zakopiance" chce budować 12 wykonawców

Autor: wnp.pl (TE)
08-07-2016 13:03
Kluczowy węzeł na "zakopiance" chce budować 12 wykonawców

Wizualizacją węzła w Poroninie.

Fot. UMWM

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie otrzymał 12 ofert w przetargu na budowę węzła na skrzyżowaniu DK 47 z DW 961 w Poroninie. To kluczowa inwestycja dla Zakopanego i całego Podhala.

O realizację inwestycji zabiegały od dawna władze woj. małopolskiego. W efekcie została ona wpisana do kontraktu terytorialnego na lata 2014-2023 i w sierpniu 2015 r. otrzymała gwarancję rządowego dofinansowania w kwocie 47 mln zł
- Węzeł Poronin to miejsce, które od lat przysparza wielu problemów kierowcom i mieszkańcom. W czasie dużego ruchu turystycznego korki sięgają kilku kilometrów, blokując dojazd do Zakopanego, ale także drogę w kierunku Białki Tatrzańskiej i Morskiego Oka - podkreślał małopolski samorząd.

Wspólne przedsięwzięcie

Inwestorem całego zadania będzie woj. małopolskie. Roboty budowlane sfinansuje GDDKiA, a projekty inwestycji samorządy. W ramach inwestycji zostanie przebudowane skrzyżowanie „zakopianki” (DK 47) z drogą wojewódzką w stronę Bukowiny Tatrzańskiej (DW 961).

Powstanie bezkolizyjne skrzyżowanie, a droga wojewódzka zostanie poprowadzona tunelem pod linią kolejową (nr 99) oraz drogą krajową (DK 47). Nad drogą wojewódzką zostaną poprowadzone dwa wiadukty - drogowy i kolejowy.

W miejscu skrzyżowania zakopianki z drogą powiatową nr 1651 zostanie wybudowane rondo, powstaną też dwa mosty - na Białym Dunajcu i nad potokiem Poroniec.

W ramach przedsięwzięcia zostanie też przebudowane skrzyżowanie „zakopianki” z ul. Kasprowicza w Zakopanem (droga gminna K42010). Powstanie tam bezpieczne skrzyżowanie z wyspą lub pasem dzielącym na wlocie.

Dwanaście ofert

Najtaniej zadanie wyceniło konsorcjum spółek Banimex oraz Eurovia Polska. Jego oferta opiewa na 43,86 mln zł brutto wobec budżetu inwestora na poziomie 46,4 mln zł brutto.

Kryteria wyboru wykonawcy stanowią cena (95 proc.) oraz okres gwarancji i rękojmi (5 proc.). Wszyscy oferenci zadeklarowali 84-miesięczny okres gwarancji i rękojmi (wyjątek konsorcjum Gotowski - 72 miesiące). Zamawiający wymaga realizacji w ciągu 22 miesięcy.

Pozostałe oferty złożyły (ceny brutto):

1. Skanska 48,33 mln zł

2. Konsorcjum: Trakcja PRKiI, PEUiM z Białegostoku, Comsa - 49,79 mln zł

3. Konsorcjum: Mosty-Łódź, Podhalańskie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe - 49,99 mln zł

4. Intercor - 52,28 mln zł

5. Porr Polska Infrastructure - 54,92 mln zł

6. Budimex - 56,13 mln zł

7. IMB-Podbeskidzie - 59,64 mln zł

8. Konsorcjum: Gotowski, Zakład Robót Mostowych Kormost - 59,65 mln zł

9. Mota-Engil Central Europe - 60,82 mln zł

10. Konsorcjum: Mostostal Warszawa, Himmel i Papesch Opole - 61,82 mln zł

11. Konsorcjum: IDS-Bud, Nowak-Mosty - 65,50 mln zł




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


21 974 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP