PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Kleje Henkel Polska dynamiką przebiły proszki i kosmetyki

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
26-02-2009 18:45

Ubiegły rok był rekordowy w polskiej historii Działu Klejów Budowlanych i dla Profesjonalistów firmy Henkel Polska. Inne jej działy zanotowały nieco mniejszy wzrost sprzedaży, co przełożyło się na łączne przychody wartości 1,53 mld zł, tj. o 4 proc. większe niż w 2007 r. oraz dwucyfrowy wzrost zysku - do ponad 110 mln zł.

O wysokiej dynamice sprzedaży klejów i technologii budowlanych zadecydowały, według opinii szefa działu Adhesive Technologies Piotra Ciborowskiego, zaawansowane technicznie produkty i ich znane marki: Ceresit, Pattex, Thomsit i Metylan. Powiedział on też, że bardzo dobre rezultaty firma uzyskała ze zbytu produktów służących do wykonywania ociepleń budynków (dynamika ponad 40 proc.), w tym m.in. dzięki innowacyjnemu klejowi do mocowania styropianu, zamiast ich kołkowania, co oszczędza czas pracy budowlanych. Wartość sprzedaży podwoiły specjalne zaprawy do klejenia i fugowania marki Cimsec przejętej od firmy ICI, a pięciokrotny wzrost - pochłaniacz wilgoci pod marką Metylan, który także jest od niedawna na polskim rynku.
- Sukces nie byłby możliwy bez inwestycji – podkreślił Janusz Gołębiowski, prezes zarządu Henkel Polska. - W ub.roku na ten cel przeznaczyliśmy ponad 21,1 mln złotych.

Np. w zakładach produkujących materiały chemii budowlanej w Stąporkowie kosztem 7,4 mln zł rozbudowano tzw. produkcję mokrą w celu zwiększenia mocy wytwórczych i ich unowocześnienia. Zakład ten stał się już światowym centrum kompetencji grupy Henkel w opracowywaniu systemów dociepleń. Nowym kierunkiem zastosowania tych systemów jest izolacja budynków chroniąca je przed Słońcem, co stosuje z powodzeniem nowa spółka joint venture w Dubaju.

Z innych działów Henkel Polska, duży wzrost sprzedaży w ub.roku odnotowały środki piorące i czystości.

- Utwierdziliśmy się na pozycji producenta numer dwa w tym segmencie rynku, zmniejszając dystans do najbliższego konkurenta do zaledwie 0,8 proc. - stwierdził prezes Gołębiowski - Co czwarta złotówka wydana przez polskich konsumentów w 2008 roku w kategorii detergentowej została przeznaczona na produkty Henkla.

Zwiększeniem sprzedaży zamknął ub. rok także dział kosmetyków pielęgnacyjnych, wprowadzając na rynek szereg nowych produktów.

Pomimo trudniejszej sytuacji wielu klientów instytucjonalnych, Henkel Polska zakłada w tym roku co najmniej niewielki wzrost przychodów. Strategia zarządu opiera się na trzech głównych filarach: koncentracji na kliencie i jego potrzebach, wykorzystaniu pełnego potencjału biznesowego oraz rozwoju organicznym.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP