PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

KIO unieważniła wybór Impresa Pizzarotti na wykonawcę odcinka S61

Autor: wnp.pl (Tomasz Elżbieciak)
14-01-2018 10:20 |  aktualizacja: 14-01-2018 13:30
KIO unieważniła wybór Impresa Pizzarotti na wykonawcę odcinka S61

Via Baltica to fragment drogi międzynarodowej E67, która biegnie z Polski przez Litwę i Łotwę do Estonii.

fot. GDDKiA

Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła odwołanie konsorcjum spółek Porr i Unibep i nakazała unieważnienie wyników przetargu na budowę drogi ekspresowej S61 Via Baltica - od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno.

  • To najważniejszy fragment przyszłej obwodnicy Łomży.
  • Na trasie powstanie nowy most przez Narew.
  • Inwestycja będzie realizowana w formule „projektuj i buduj”.

Jak poinformowała portal wnp.pl Magdalena Grabarczyk, rzecznik KIO, odwołanie zostało uwzględnione w zakresie zarzutu dotyczącego doświadczenia personelu Impresa Pizzarotti.

Izba nakazała GDDKiA unieważnienie czynności wyboru najkorzystniejszej i powtórzenie czynności oceny ofert. Ponadto GDDKiA ma zwrócić się do Impresa Pizzarotti o dodatkowe wyjaśnienia ws. złożonej oferty.

Wyniki przetargu

Postępowanie rozstrzygnięto 12 grudnia 2017 r. Wybrana wówczas jako najkorzystniejsza oferta Impresa Pizzarotti opiewa na dokładnie 442,87 mln zł brutto wobec budżetu zamawiającego w wysokości 963,55 mln zł brutto.

Pozostałe oferty złożyły (ceny brutto):

1. Intercor - 455,09 mln zł - odrzucona

2. Konsorcjum: Porr, Unibep - 473,29 mln zł

3. Konsorcjum: Strabag, Strabag Infrastruktura Południe - 485,68 mln zł

4. Toto Costruzioni Generali - 525,68 mln zł

5. Mota-Engil Central Europe - 541,25 mln zł

6. Budimex - 549,68 mln zł

7. Konsorcjum: Eurovia Polska, Warbud - 642,43 mln zł - odrzucona

8. Polaqua - 672,63 mln zł

9. Konsorcjum: PBDiM z Mińska Mazowieckiego, Gulermak - 711,34 mln zł

10. Konsorcjum: Salini Impregilo, Salini Polska - 711,70 mln zł - odrzucona

Kryteria oceny ofert stanowiły: cena (60 proc.) oraz wskaźniki pozacenowe: termin (12 proc.) właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni (9 proc.), równość podłużna nawierzchni (8 proc.), personel wykonawcy (6 proc.) i zagospodarowanie gruntu rodzimego (5 proc.).

Wszyscy oferenci zadeklarowali 31-miesięczny okres realizacji oraz najlepsze możliwe parametry nawierzchni. Do czasu realizacji robót budowlanych (16 miesięcy) nie będą wliczane okresy zimowe (od grudnia do marca).
Planowana droga ekspresowa S61 na terenie woj. podlaskiego. fot. GDDKiA
Planowana droga ekspresowa S61 na terenie woj. podlaskiego. fot. GDDKiA
Droga ekspresowa S61 od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno ma ponad 13 km. Wraz z 7-kilometrowym odcinkiem od węzła Łomża Południe do węzła Łomża Zachód (kontrakt w grudniu 2017 r. pozyskał Mota-Engil za 218 mln zł brutto) będzie ona stanowić obwodnicę Łomży.

NA GIEŁDZIE

UNIBEP S.A. [UNI]

kurs:

9.20 PLN -0.16 (-1.71%)

Notowania | Analiza techniczna



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


30 899 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

737 698 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 883 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP