Katowice szykują się do kluczowej inwestycji drogowej

Katowice szykują się do kluczowej inwestycji drogowej
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Sześć ofert spłynęło w przetargu Katowic na zaprojektowanie jednej z największych nowych inwestycji drogowych miasta. Pierwszy etap przedłużenia ul. Stęślickiego do ul. Konduktorskiej, z przecięciem Al. Korfantego, ma być gotowy w 2020 r.

Chodzi upłynnienie ruchu w północnej części miasta, w której znajdują się m.in. tereny inwestycyjne Górnośląskiego Parku Przemysłowego. Nowa droga ma powstać na terenie dzielnic Dąb i Wełnowiec-Józefowiec. Jej powstanie przewidziano m.in. w liście intencyjnym, które Katowice podpisały w tej sprawie z Siemianowicami Śląskimi w 2014 r.

Miasto prowadziło przetarg na zaprojektowanie tej inwestycji od połowy sierpnia. Zaprojektowany ma zostać docelowy wariant przedłużenia - z uwzględnieniem jego realizacji w dwóch etapach.

Docelowo powstać ma dwujezdniowe przedłużenie ul. Stęślickiego (po dwa pasy ruchu; wraz z rozbudową do tego przekroju obecnej węższej jej części) od ul. Misjonarzy Oblatów do Al. Korfantego oraz ul. Konduktorskiej (z włączeniem w istniejący układ drogowy) i dalej do granicy z Siemianowicami Śląskimi. Przebudowana ma też zostać ul. Słoneczna od planowanego przedłużenia do ul. Józefowskiej wraz z przebudową tamtejszego skrzyżowania.

Z informacji miasta z otwarcia ofert na wykonanie dokumentacji wynika, że złożyło je łącznie sześć podmiotów. Trzy z nich zmieściły się w budżecie zamawiającego, określonym na 1,46 mln zł brutto. Najtańszą, na ponad 890 tys. zł, zaproponowała spółka Sweco Consulting.

W marcowych konsultacjach społecznych tej inwestycji miasto zasygnalizowało, że w tym roku powinno rozpocząć się opracowywanie dokumentacji projektowej (w trybie Ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych) wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.

Na lata 2018-2020 Katowice przewidziały z kolei zakończenie opracowywania dokumentacji projektowej i uregulowanie spraw terenowo-prawnych, a także realizację inwestycji w zakresie jej pierwszego etapu.

Etap ten miałby objąć budowę jednej jezdni przedłużenia ul. Stęślickiego (jako samodzielnie funkcjonującej drogi z chodnikiem i ścieżką rowerową) na odcinku od ul. Misjonarzy Oblatów do ul. Konduktorskiej, a także przebudowę ul. Słonecznej od przedłużenia ul. Stęślickiego do ul. Józefowskiej (z tamtejszym skrzyżowaniem).

Realizowany później układ docelowy objąłby drugą jezdnię wraz z elementami infrastruktury technicznej, rozbudowę istniejącego odcinka ul. Stęślickiego do zakładanego przekroju dwóch jezdni po dwa pasy oraz budowę drogi od ul. Konduktorskiej do granicy z Siemianowicami Śląskimi.

Katowice i Siemianowice porozumiały się ws. budowy łączących je nowych dróg, mających też otworzyć dostęp do poprzemysłowych gruntów inwestycyjnych na ich pograniczu, już w 2014 r. W podpisanym przez ówczesne władze miast liście intencyjnym znalazło się też założenie utworzenia na tak udostępnianym obszarze nowej dzielnicy.

Wówczas planowano nową jednopasmową drogę w Katowicach od ul. Stęślickiego w kierunku siemianowickiej ul. Mysłowickiej (ok. 3 km). Siemianowice zakładały budowę ok. 2 km dwupasmowej trasy - wraz z wiaduktem kolejowym. Potem miało też powstać połączenie tej łączącej oba miasta drogi z katowicką ul. Bohaterów Monte Cassino.

Część terenów na pograniczu Katowic i Siemianowic, po dawnej Hucie Silesia (w rejonie al. Korfantego i ul. Konduktorskiej w Katowicach) zagospodarowuje od 2005 r. Górnośląski Park Przemysłowy.

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Katowice szykują się do kluczowej inwestycji drogowej

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!