Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Katowice mają ogromny potencjał do rozwoju turystyki biznesowej

Autor: wnp.pl (Tomasz Elżbieciak)
16-01-2015 21:58
Katowice mają ogromny potencjał do rozwoju turystyki biznesowej

Nowa siedziba Muzeum Śląskiego w Katowicach

Fot. UM Katowice

Górny Śląsk, na czele z Katowicami, ma ogromny potencjał w zakresie rozwoju turystyki biznesowej. Infrastruktura, którą posiada region, przy odpowiedniej promocji oraz współpracy samorządów i biznesu, może uczynić z konurbacji śląskiej poważnego gracza na europejskim rynku wydarzeń kongresowych, kulturalnych oraz sportowych.

Takie wnioski płynęły z debaty pt. "Hotele. Rozwój rynku MICE - klucz do sukcesu branży hotelowej na Górnym Śląsku?", która odbyła się w ramach Property Forum w Katowicach.
Marcin Herra, w latach 2008-2014 prezes spółki PL.2012+, wskazał, że nowe obiekty, które powstały w ostatnich latach w Katowicach, stanowią doskonałe zaplecze dla rozwoju turystki biznesowej w Katowicach.

Chodzi o nową siedzibę Muzeum Śląskiego, nowy gmach Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, a także Międzynarodowe Centrum Kongresowe, którego budowa znajduje się na finiszu.

Wszystkie te obiekty powstały na terenie byłej Kopalni Katowice, w sąsiedztwie symbolu miasta, czyli hali widowiskowo-sportowej Spodek.

Jak podkreślił Herra, taka infrastruktura może pozwolić na stworzenie bardzo atrakcyjnej oferty, która będzie łączyć wydarzenia biznesowe z różnymi formami spędzania wolnego czasu.

Wśród takich wydarzeń Herra, który jest obecnie wiceprezesem ds. rozwoju w Związku Piłki Ręcznej w Polsce, wskazał m.in. zaplanowane w styczniu 2016 r. Mistrzostwa Europy w tej dyscyplinie. Katowice będą jednym z gospodarzy turnieju.

Herra podkreślił również potencjał MCK. Jego zdaniem, ten obiekt będzie stanowił nową jakość w Polsce i może pozwolić na organizację dużych imprez o europejskim zasięgu.

Dodał, że polski rynek dużych, kilkudniowych wydarzeń kongresowych jest nawet dziesięciokrotnie mniejszy niż w Niemczech czy Hiszpanii, co pokazuje, że Polska jest dopiero na początku tej drogi.

Dodatkową szansą może być bliższa współpraca Katowic i Krakowa - połączenie ich oferty mogłoby pozwolić na rywalizację z dużymi miastami europejskimi.

Kluczowa będzie chęć do takiej współpracy oraz umiejętne zarządzanie. Bez nich, jak zaznaczył Herra, „dobra infrastruktura nic nie znaczy”.

Krzysztof Mikuła, wiceprezydent Katowic, akcentował skalę przemian, które dokonały się w mieście w ciągu ostatnich 20 lat, zaznaczając przy tym, że Katowice startowały - jako miasto utożsamiane z przemysłem - z całkiem innego pułapu niż Wrocław czy Katowice.

Mikuła zaznaczył, że Katowice nie poprzestaną w zmienianiu wizerunku miasta po zakończeniu inwestycji w tzw. strefie kultury przy Spodku. Do 2020 r. miasto planuje też wydać 54 mln zł na promocję turystyki biznesowej.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 894 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP