PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Kamień milowy na budowie trzeciego odcinka S5

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
10-07-2015 21:02
Kamień milowy na budowie trzeciego odcinka S5
fot. PTWP (Paweł Pawłowski)

Włoska spółka Astaldi, wykonawca trzeciego odcinka drogi ekspresowej S5 od Marcinowa do węzła Wrocław Północ, złożyła 10 lipca do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju kompletny wniosek o zmianę decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), uwzględniający optymalizacje wprowadzone do projektu budowlanego.

Budowa drogi ekspresowej S5 Poznań – Wrocław realizowana jest na trzech odcinkach według systemu "Projektuj i buduj". Zakłada on, że zanim wykonawcy przystąpią do robót budowlanych, opracowują dokumentację projektową i mogą zaproponować optymalizację rozwiązań przyjętych w projekcie budowlanym. Mają na to 10 miesięcy od podpisania umowy.
Astaldi, z którą GDDKiA zawarła kontrakt 10 września 2014 roku na zaprojektowanie i budowę trzeciego odcinka o długości 19 km, zgodnie z terminem wystąpiła do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju z kompletną dokumentacją, informuje spółka.

Najważniejsze modyfikacje "jej" odcinka dotyczą konieczności rozwiązania pojawiających się kolizji infrastruktury drogowej z istniejącymi sieciami, m.in. gazową, wodociągową czy telekomunikacyjnej (zabezpieczenie kanalizacji teletechnicznej od strony ul. Żmigrodzkiej).

Proces optymalizacji kończy zgłoszenie wniosku o zmianę decyzji o ZDIR, przygotowanego na podstawie wykonanych projektów budowlanych oraz uzyskanych niezbędnych decyzji i uzgodnień. To dla wykonawcy pierwszy i bardzo ważny kamień milowy w procesie realizacji umowy.

Jak zapewnia Astaldi, spółka "nie zwalnia tempa na placu budowy trzeciego odcinka S5". Rozwiązano już ponad 80 proc. kolizji elektrycznych średniego i niskiego napięcia, wykarczowano i uporządkowano teren przy węzłach Kryniczno i Trzebnica, rozebrano budynki w Będkowie i Wysokim Kościele (m.in. dawną karczmę).

Na odcinku Wisznia Mała – Trzebnica, gdzie przyszła S5 będzie biegła bardzo blisko obecnej trasy, rozpoczęto wykopy, trwają prace drogowe i mostowe, m.in. przy wiaduktach drogowych, które połączą Autostradową Obwodnicę Wrocławia z budowaną drogą S5 (węzeł Wrocław – Północ.

Jednocześnie trwają przygotowania do budowy mostu nad Widawą, który będzie miał ponad 750 metrów długości i poprowadzi nad terenami zalewowymi. Na przyczółku mostu właśnie rozpoczęto wbijanie pali.

W sumie, roboty fundamentowe rozpoczęły się na 80 proc. terenu. W najbliższych dniach zwiększą się prace żelbetowe oraz ziemne przy wykopach.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 932 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 330 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP