XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Jest przetarg na modernizację linii kolejowej Chabówka – Zakopane

Jest przetarg na modernizację linii kolejowej Chabówka – Zakopane
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

PKP PLK ogłosiły przetarg na modernizację linii kolejowej nr 99 Chabówka – Zakopane wraz z budową łącznicy w Chabówce. Projekt jest szacowany na 330 mln zł. Po zakończeniu inwestycji czas przejazdu między tymi miejscowościami skróci się o ok. 30 minut.

Jak poinformowała w czwartek Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK, zakres prac obejmuje m.in. kompleksową wymianę ponad 44 km torów oraz przebudowę 107 obiektów inżynieryjnych, w tym 18 mostów i pięciu wiaduktów kolejowych. Zmodernizowane zostaną urządzenia sterowania, a także 62 przejazdy kolejowo-drogowe. Przy 23 z nich zostaną zamontowane dodatkowe urządzenia zabezpieczające.

Jednym z ważniejszych elementów przedsięwzięcia będzie zaprojektowanie i wybudowanie łącznicy kolejowej w Chabówce, dzięki której pociągi nie będą musiały zmieniać kierunku jazdy. Takie rozwiązanie - łącznie z innymi realizowanymi projektami - skróci podróż pociągiem z Krakowa do Zakopanego o ok. 1,15 godz. Obecnie trwa ona ok. 3,5 godz.

W ramach zadania powstanie też nowy, dodatkowy przystanek w Chabówce. Przebudowane będą perony na 12 stacjach i przystankach: Raba Wyżna, Sieniawa, Lasek, Szaflary, Biały Dunajec, Nowy Targ, Poronin, Zakopane, Chabówka, Rokiciny Podhalańskie, Pyzówka, Szaflary Wieś. Przebudowa kładki dla pieszych w Nowym Targu zapewni wygodniejsze i bezpieczniejsze dojście do pociągów.

PKP PLK planują podpisać umowę z wykonawcą inwestycji w trybie "projektuj i buduj" jeszcze w 2017 r. Prace powinny się zakończyć w 2021 r. Projekt szacowany na 330 mln zł realizowany będzie ze środków budżetowych.

Inwestycja na odcinku Chabówka - Zakopane (linia nr 99), realizowana jest w ramach większego projektu dotyczącego modernizacji całej trasy z Krakowa do Zakopanego o wartości 950 mln zł. W styczniu ogłoszono przetarg za ponad 230 mln zł na zaprojektowanie i wykonanie prac na odcinku linii nr 97 Skawina - Sucha Beskidzka oraz na zaprojektowanie robót dla budowy łącznicy w Kalwarii Zebrzydowskiej.

W grudniu zeszłego roku zakończyła się przebudowa łącznika kolejowego w Suchej Beskidzkiej. Dzięki inwestycji czas przejazdu pociągów na linii Kraków - Zakopane skrócił się o 15 minut. Kolejny kwadrans podróżni zyskają pod koniec tego roku po zakończeniu budowy łącznicy między stacjami Kraków Zabłocie a Kraków Krzemionki.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jest przetarg na modernizację linii kolejowej Chabówka – Zakopane

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!