Niepowtarzalny charakter może stać się znakiem firmowym i wyróżnikiem hoteli, do czego klienci mogą przywiązywać coraz większą wagę. Tendencja indywidualizacji wnętrz będzie utrzymywać się w najbliższym czasie - mówią w rozmowie z Propertydesign.pl architekci Barbara Uherek - Bradecka i Tomasz Bradecki ze studia BB architekci.
Jak twierdzą architekci, wnętrze hotelowe powinno stać się symbolem wyróżniającej się, nietypowej przestrzeni, która zapadają w pamięć i sprawią, że goście czują się kimś wyjątkowym. - Mamy nadzieję, że dotychczas rzadko stosowane materiały takie jak: surowe drewno, beton architektoniczny czy sufity napinane będą częściej wykorzystywane - dodają.
Zdaniem architektów, istotna jest również identyfikacja miejsca. - Nie wystarczy już utrzymać styl, ale również warto nawiązać materiałem, stylem do lokalizacji czy epoki, kiedy hotel powstał - mówi Bradecki.
I tak ekspozycja grafik na ścianach wyraźnie powinna wskazywać na miejsce. - W przypadku projektu hotelu Diament w Zabrzu zaproponowaliśmy zdjęcia z kopalni Guido, która znajduje się kilkaset metrów dalej - nadmienia architekt. Dodaje, że jeden z roboczych projektów pokoju hotelowego i łazienki zakładał, że forma okrągła (łóżko i jacuzzi) będzie stanowić nietypowy wyróżnik estetyczny.
- Podobną logikę przykładamy do projektów wnętrz sal restauracyjnych, w których z reguły konieczne jest pogodzenie funkcji użytkowych (często nie tylko jako sali konsumpcji) z estetycznymi (hotel Diament Zabrze) - nadmienia Uherek - Bradecka.
Architekci mają nadzieję, że kolejne lata przyniosą zmiany wizerunków hoteli ze zwykłych w zupełnie wyjątkowe i to właśnie dzięki designowi lokalnych artystów i projektantów.
Więcej na temat najnowszych trendów w architekturze czytaj w serwisie www.propertydesign.pl