PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Inwestycje drogowe - długi wykaz opóźnień

Autor: Gazeta Wyborcza
18-11-2011 09:18

Zagrożone jest terminowe ukończenie kilkunastu kluczowych inwestycji drogowych, a na innych placach budowy są niepokojące zwłoki - wynika z opracowań Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Nowy ministrem transportu zostanie Sławomir Nowak, jeden z najbliższych współpracowników premiera Donalda Tuska - ogłosił wczoraj premier. Czy Nowak będzie tylko przecinać wstęgi na drogach, których budowę zaczął dotychczasowy minister infrastruktury Cezary Grabarczyk?
- Życzę mu tego. Ale będzie miał trochę problemów - powiedział wczoraj Grabarczyk w Radiu TOK FM, zwracając uwagę głównie na problemy kolei. Jest jednak pewne, że na Nowaka nie czekają też place budowy dróg usłane różami bez kolców.

Tak wynika z wykazu stanu zagrożeń kontraktów GDDKiA, z którym zapoznała się "Gazeta". To opracowanie obrazuje stan na koniec września.

Wykaz przypomina sprawozdanie z brutalnego meczu piłki nożnej, podczas którego co rusz sędzia sięgał po czerwone i żółte kartki. Czerwonym kolorem oznaczono w tym dokumencie inwestycje, których terminowa realizacja jest zagrożona. Żółtym te, gdzie są już problemy, ale ciągle jest szansa, by je rozwiązać.

To porównanie jest tym bardziej zasadne, że większość zagrożonych inwestycji drogowych miała się zakończyć do mistrzostw piłkarskich Euro 2012 w czerwcu przyszłego roku. W najgorszym razie na mistrzostwa drogi miały być "przejezdne".

Niestety, w wykazie GDDKiA czerwony kolor przeważa, czyli ukończenie drogi w terminie zapisanym w kontrakcie stoi pod znakiem zapytania.

Powody opóźnień są różne. Wiele inwestycji drogowych złapało opóźnienia latem z powodu wyjątkowo obfitych w tym roku deszczów. - W czerwcu i lipcu mieliśmy tylko trzy dni bez deszczu - narzekał pragnący zachować anonimowość wykonawca odcinka autostrady A4 na południu Polski. Na innym odcinku A4 na Podkarpaciu wykonawca tłumaczy opóźnienia koniecznością dostosowania się do wymogów ochrony środowiska. Na trasie drogi ekspresowej S7 między Pasłękiem a Miłomłynem roboty wstrzymano na 85 dni, bo trzeba było wykonać prace archeologiczne na odkrytym nagle cmentarzu. W innych przypadkach prace zamierały, bo GDDKiA nie wykupiła na czas wszystkich nieruchomości na trasie planowanej drogi albo przeciągały się rozmowy o przełożeniu kabli energetycznych czy rurociągów Orlenu (tak np. było w Warszawie na placu budowy drogi ekspresowej S2).

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP