W Gdańsku rozpoczął się montaż zwodzonego przęsła pieszej kładki nad Motławą. Przeprawa ma zostać otwarta w połowie czerwca. Połączy ona najbardziej uczęszczaną część historycznego centrum miasta z Wyspą Ołowianką i działającymi na niej placówkami kulturalnymi.
Wcześniej przęsło zostało zmontowane w całość ze stalowych elementów, które dostarczono do Gdańska z Zawiercia, gdzie ma swoją siedzibę Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o., będące generalnym wykonawcą przeprawy.
Przez najbliższe tygodnie kontynuowany będzie montaż przęsła i instalacja urządzeń, które pozwolą podnosić i opuszczać stalową konstrukcję.
Wstępnie na 26 maja zaplanowano otwarcie technologiczne, czyli próbę pierwszego podniesienia i opuszczenia kładki. Kolejnych kilkanaście dni ma zająć załatwianie wszelkich formalności niezbędnych do uruchomienia przeprawy. Oddanie kładki do użytku planowane jest na 17 czerwca.
Od strony Głównego Miasta kładka opiera się na przyczółku zlokalizowanym w okolicach ul. Grodzkiej. Przeprawa ma ułatwić komunikację pomiędzy Głównymi Miastem a Wyspą Ołowianka, na której ulokowane są m.in. Polska Filharmonia Bałtycka i Narodowe Muzeum Morskie.
Przewiduje się, że w sezonie letnim kładka będzie otwierana i zamykana według określonego grafiku czasowego - najprawdopodobniej co pełną godzinę.
Cała kładka będzie miała 70,5 m długości oraz od 6,76 do 10,56 m szerokości. Zakłada się, że czas otwierania i zamykania przęsła zwodzonego wyniesie dwie minuty.
Koszt tej inwestycji to około 7,65 mln zł. Kładka w okolicy ul. Grodzkiej w Gdańsku jest jedną z dwóch planowanych w historycznym centrum Gdańska przepraw pieszych przez Motławę. Druga - obrotowa kładka będzie zlokalizowana na wysokości ul. św. Ducha. Ma mieć ona 57 metrów długości i połączy Długie Pobrzeże z północnym cyplem Wyspy Spichrzów. Ta przeprawa ma być gotowa pod koniec 2018 roku.
Kładka na wysokości ul. św. Ducha stanowi element większej inwestycji - zagospodarowania północnego cypla Wyspy Spichrzów w Gdańsku. Przedsięwzięcie ma zrealizować do 2023 roku spółka celowa Granaria Development Gdańsk powołana przez konsorcjum spółek Multibud W. Ciurzyński i Immobel Poland. Koszt budowy samej kładki to ok. 10 mln zł.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Intercor montuje zwodzone przęsło pieszej kładki w Gdańsku