PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Intercor czeka na kontrakt za 0,6 mld zł na Rail Baltica

Autor: wnp.pl (Tomasz Elżbieciak)/PAP
14-04-2017 11:42
Intercor czeka na kontrakt za 0,6 mld zł na Rail Baltica
Fot. mat. pras. PKP PLK

W drugiej połowie maja PKP PLK planują podpisać kontrakt na modernizację linii kolejowej E75 Rail Baltica na 35-kilometrowym odcinku Sadowne - Czyżew. Zadanie za 583 mln zł brutto ma zrealizować Intercor.

Jak przekazały PKP PLK, dopiero w czerwcu - a nie jak wcześniej zapowiadano od 14 kwietnia - będą utrudnienia dla podróżnych na tym odcinku i zmiany w rozkładzie jazdy. Zarządca infrastruktury nie przewiduje całkowitego zamknięcia linii - ruch pociągów prowadzony będzie jednotorowo.
Przypomnijmy, że pod koniec marca PKP PLK ponownie wybrały ofertę złożoną przez Intercor jako najkorzystniejszą w postępowaniu na tę inwestycję. Spółka wyceniła prace na dokładnie 583,21 mln zł brutto wobec budżetu inwestora w wysokości 818,30 mln zł brutto.

Zobacz więcej: Intercor ponownie wygrał przetarg za 0,6 mld zł na Rail Baltica

Drugie pod względem ceny było konsorcjum Torpol, Budimex (634,55 mln zł brutto), a trzecie konsorcjum Porr Polska Construction, Porr Bau, PKP Energetyka (665,75 mln zł brutto).

Najdrożej - na 694,63 mln zł brutto - prace wyceniło konsorcjum Strabag, Strabag Rail (Niemcy), Strabag (Czechy), Strabag Altalanos Epito (Węgry), Trakcja PRKiI oraz ZUE.

Wykonawca został wybrany wg kryteriów: ceny (80 proc.), terminu realizacji (10 proc.) oraz okresu gwarancji (10 proc.). Wszyscy oferenci zadeklarowali 29-miesięczny okres realizacji oraz 72-miesięczny okres gwarancji.

Priorytetowa inwestycja


Prace na odcinku Sadowne - Czyżew to kolejny etap jednego z priorytetowych przedsięwzięć PKP PLK - modernizacji linii kolejowej E75 (Rail Baltica). Inwestycja jest współfinansowana z unijnego instrumentu finansowego Łącząc Europę (CEF).

Jak zapowiadano wcześniej, skrócenie czasu przejazdu pomiędzy Warszawą a Białymstokiem nastąpi dzięki przebudowie linii i podniesieniu prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h, a towarowych do 120 km/h.

Dzięki budowie drugiego toru na odcinku Prostyń Bug - Małkinia zwiększy się przepustowość trasy i przewoźnicy będą mogli uruchomić większą liczbę połączeń. W ramach prac wybudowany zostanie nowy most nad rzeką Bug, przebudowane i wybudowane obiekty inżynieryjne.

Wszystkie perony na przystankach i stacjach zostaną przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych oraz podróżnych z ciężkim bagażem. Komfort poprawi zainstalowanie nowych wiat, ławek, oświetlenia, oznakowania, a także systemu informacji pasażerskiej.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 982 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

761 502 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP