PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Budownictwo infrastrukturalne

W KZN Bieżanów testują sprawność monoblokowych krzyżownic manganowych

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
13-09-2017 08:43
W KZN Bieżanów testują sprawność monoblokowych krzyżownic manganowych

KZN Bieżanów opanował technologie produkcji krzyżownic monoblokowcych.

Fot. Mat. pras.

Przygotowując się do wymagań nowych standardów technicznych PKP PLK, które mają wejść w życie w połowie 2018 r., Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe „Bieżanów” testują w praktyce na kilku odcinkach torów PLK sprawność monoblokowych krzyżownic manganowych własnej konstrukcji.

Jeżeli testy wypadną pomyślnie, producent ten otrzyma certyfikat dopuszczenia, w tzw. procedurze wewnętrznej PKP PLK. Uprawnia ona, obok procedury certyfikowania przez Urząd Transportu Kolejowego, do powszechnego stosowania w kraju.
Zobacz 1112 największych firm przemysłowych w Polsce (jedyny taki raport w polskim internecie)

Nowe wymogi


Zgodnie z polityką zarządcy sieci, od połowy przyszłego roku konstrukcje monoblokowe mają stać się podstawowym wyposażeniem rozjazdów na głównych szlakach kolejowych. Cechują się one wyeliminowaniem połączeń skręcanych, przy czym kluczowy element rozjazdu jest litym blokiem.

Dotychczas w Polsce wykorzystywano krzyżownice manganowe typu insert, mające poprzeczne połączenia śrubowe lub sprowadzała krzyżownice monoblokowe z eksportu.

Jedną z barier krajowej produkcji krzyżownic monoblokowych był brak doświadczenia polskich odlewni w wykonywaniu długich, od 4 do 7 metrów, odlewów ze staliwa wysokomanganowego. Problem ten został już rozwiązany.

- Zakładamy, że zaoferujemy naszym kontrahentom ten asortyment z odpowiednimi świadectwami, równolegle do wejścia w życie nowych standardów – mówi Sławomir Bijak, członek zarządu, dyrektor handlowy KZN „Bieżanów”. - A w związku z możliwością wcześniejszej kontraktacji wyrobów, które zabudowywane będą dopiero w 2019 czy 2020 roku, już teraz chcemy dotrzeć z tą informacją do klientów.

 Gdzie są zabudowane?


Na pierwszy ogień poszły krzyżownice do rozjazdów Rz 60E1-500-1:12 i Rz 60E1-1200-1:18,5 które właśnie zabudowane zostały na stacji Ciechanów (magistrala E65). 

We wrześniu wbudowane w tor zostaną również krzyżownice dedykowane do rozjazdów  o promieniu toru zwrotnego 760 metrów, na stacji Pszczółki (E65).

Natomiast manganowe krzyżownice monoblokowe do jednych z najpopularniejszych rozjazdów Rz 60E1-300-1:9 trafią na początku października w tor na stacji Bednary (E20).

- Krzyżownice do poszczególnych typów rozjazdów testowane są zarówno w układzie płaskim jak i w pochyleniu 1:40 - wyjaśnia Jacek Paś, dyrektor ds. rozwoju  KZN „Bieżanów”. - Wszystkie zostały także wstępnie utwardzone przy pomocy technologii wybuchowej, czyli poprzez zgniot będący wynikiem eksplozji materiałów wybuchowych, co znacznie zwiększa ich trwałość eksploatacyjną.

Z doświadczeń wynika, że wstępne utwardzenie krzyżownic wysokomanganowych tą metodą wystarcza na bezawaryjną obsługę pociągów towarowych, które łącznie przewiozą ok. 8 mln ton. 

Własna technologia


Przy produkcji tych krzyżownic KZN wykorzystuje własną, opatentowaną technologię łączenia staliwa manganowego ze stalą szynową.

Połączenia wykonuje się metodą zgrzewania elektrooporowego z wykorzystaniem specjalnych wkładek austenitycznych, które separują odmienną strukturę obu typów stali i tworzą trwałe połączenie, posiadając zdolność do utwardzania się powierzchniowego w trakcie eksploatacji. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 501 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

777 996 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP