PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Infra Silesia zrealizuje modernizację drugiego odcina Nadodrzanki

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
26-07-2017 16:14
Infra Silesia zrealizuje modernizację drugiego odcina Nadodrzanki
Fot. Mat. pras.

Spółka Infra Silesia, z grupy Deutsche Bahn, zakończyła modernizację fragmentu magistrali nadodrzańskiej, czyli linii kolejowej numer 273.

Na zlecenie PKP PLK, prace w systemie „zaprojektuj i wybuduj” realizowano na odcinku Rudna Gwizdanów - Głogów.
Objęły one wymianę nawierzchni torów nr 1 i 2 na odcinku 30 km, zmodernizowano 13 przejazdów kolejowych, poddano rewitalizacji 26 obiektów inżynieryjnych (w tym dwa mosty) oraz wymieniono osiem rozjazdów kolejowych.

Wartość kontraktu wraz z robotami dodatkowymi wyniosła netto 67 mln złotych.

- Dzięki modernizacji znacząco poprawi się obsługa podróżnych na tym odcinku, bowiem zwiększy się prędkość handlowa pociągów na dolnośląskim odcinku „Nadodrzanki” - mówi Michał Batko, prezes zarządu Infra Silesia - Dodatkowo na zmodernizowanym odcinku istnieje możliwość przewożenia cięższych ładunków towarowych.

Natomiast 7 czerwca br. Infra Silesia, jako lider w konsorcjum z firmą Transkol, podpisała z PKP PLK umowę realizacji nowego kontraktu.

Dotyczy on zaprojektowania i wykonania robót dla projektu pn. „Wymiana nawierzchni kolejowej wraz z robotami towarzyszącymi na linii kolejowej nr 273 Wrocław Główny - Szczecin Główny szlak Wołów - Małowice Wołowskie oraz Grębocice - Głogów”.

Jest to fragment zadania modernizacji linii kolejowej numer 273 na odcinku Wrocław - Głogów.

Kontrakt zakłada m.in. wymianę nawierzchni torów na odcinku 25 km, rewitalizację 24 obiektów inżynieryjnych (w tym jednego mostu i dwóch wiaduktów) i 7 peronów, wymianę 13 rozjazdów oraz remont 13 przejazdów kolejowych.

Wartość zamówienia wynosi netto 62,5 mln złotych.

Termin realizacji kontraktu założono na listopad 2018 r.

Dzięki inwestycji na kolejnym odcinku „Nadodrzanki” zlikwidowane zostaną ograniczenia prędkości i polepszy się jakość usług kolejowych. Nowy tor umożliwi ruch pociągów pasażerskich z maksymalną prędkością do 120 km/h, a towarowych 100 km/h oraz prowadzenie ciężkich składów.

Infra Silesia świadczy usługi budowy, modernizacji, remontów i utrzymania infrastruktury kolejowej oraz zarządzania i udostępniania infrastruktury kolejowej licencjonowanym przewoźnikom kolejowym.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 465 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

777 996 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP