Hochtief złożył najkorzystniejszą ofertę dla Okęcia

Hochtief złożył najkorzystniejszą ofertę dla Okęcia
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Konsorcjum Hochtief złożyło najkorzystniejszą ofertę na wybudowanie pirsu centralnego Terminalu 1 oraz dokończenie budowy pirsu południowego Terminalu 2 warszawskiego lotniska Okęcie - poinformował w piątek PAP rzecznik lotniska Kamil Wnuk.

Oferta opiewa na ponad 93 mln zł.

Pirs jest przedłużeniem hali głównej terminalu lotniczego, od którego odchodzą tzw. rękawy - kryte przejścia z lotniska do samolotu.

"Zwycięzca przetargu zostanie ogłoszony po sprawdzeniu, czy złożone oferty spełniają warunki formalne przetargu. Chcielibyśmy podpisać umowę z wykonawcą na przełomie grudnia i stycznia, najpóźniej na początku przyszłego roku" - powiedział Wnuk. Dodał, że najpóźniej na początku 2011 roku dokończony terminal powinien zostać oddany do użytku.

Władze lotniska planują podpisać umowę z wykonawcą pod koniec tego lub na początku przyszłego roku. Budowa ma potrwać 12 miesięcy. Na realizację inwestycji Porty przeznaczyły ok. 150 mln zł.

Całkowita powierzchnia obu terminali ma wynieść ok. 140 tys. m kw.

W przetargu udział wzięło sześć konsorcjów: Hochtief Polska Sp. z o.o., Hochtief Construction AG (oferta za 93,379 mln zł); Mostostal Warszawa S.A., Acciona Infraestructuras S.A., Eiffage Budownictwo Mitex S.A. (97,542 mln zł); Karmar S.A., Bouygues Botiment International S.A., Warbud S.A. (102,333 mln zł); Konsorcjum Polimex-Mostostal S.A., Astaldi S.p.A. (103,254 mln zł). Konsorcjum Porr (Polska) S.A., Porr Projekt und Hochbau AG, Porr GmbH złożyło ofertę za 103,441 mln zł, a wartość oferty konsorcjum Budimex Dromex S.A., Ferrovial Agroman S.A., Mostostal Kraków S.A. wyniosła 124,196 mln zł.

Po dokończeniu inwestycji w pirsach - południowym i centralnym, podróżni będą oczekiwać na przyloty i odloty samolotów. Obecnie taką rolę pełni pirs północny T2. Jak zapewniają władze Okęcia, linie lotnicze i pasażerowie będą mieli do dyspozycji, wraz z obecnie używanym pirsem północnym, 27 "rękawów" i 45 bramek.

Budowa pirsu południowego została rozpoczęta przez konsorcjum firm: Ferrovial Agroman S.A., Budimex S.A. i Studio Lamela S.L. Władze Okęcia w październiku 2007 r. zerwały umowę z konsorcjum z powodu opóźnień w pracach budowlanych. Budowę hali odlotów skończyli polscy podwykonawcy. Po ponad dwuletnim opóźnieniu, w marcu ub. roku hala została oddana do użytku.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Hochtief złożył najkorzystniejszą ofertę dla Okęcia

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!