Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Hiszpanie zrealizują kolejową inwestycję za blisko 0,5 mld zł

Autor: wnp.pl (TE)
16-04-2013 18:03
Hiszpanie zrealizują kolejową inwestycję za blisko 0,5 mld zł
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Konsorcjum hiszpańskich spółek z grupy ACS oraz Pol-Aquy podpisały we wtorek z PKP PLK kontrakt na modernizację linii kolejowej nr 1 na odcinku pomiędzy Koluszkami a Częstochową. Jego wartość wynosi ponad 483 mln zł netto.

Konsorcjum w składzie Pol-Aqua, Dragados, Vias y Construcciones, Electren wygrało warty dokładnie 483,3 mln zł netto kontrakt 1 marca.
Budżet inwestora opiewał na 489,14 mln zł netto, a przy wyborze najkorzystniejszej oferty brano pod uwagę kryterium najniższej ceny. Na zrealizowanie zadania konsorcjum będzie miało 24 miesiące.

- Plan robót zakłada wymianę torów na długości ponad 158 km, wymianę ok. 83 km sieci trakcyjnej, remont 51 obiektów inżynieryjnych (30 mostów, 5 wiaduktów, 15 przepustów, 1 mur oporowy). Zaplanowano również odnowienie 43 peronów, remont 24 przejazdów i wymianę 142 rozjazdów - podały w komunikacie PKP PLK.

- Efektem robót będzie skrócenie czasu przejazdu o blisko pół godziny na trasie Koluszki - Częstochowa. Zakres rewitalizacji obejmuje 11 stacji: Koluszki, Rokiciny, Baby, Piotrków Trybunalski, Rozprza, Gorzkowice, Gomunice, Radomsko, Widzów Teklinów, Kłomnice, Rudniki koło Częstochowy - podały również.

Pol-Aqua, choć jest liderem konsorcjum, już w poniedziałek poinformowała w komunikacie bieżącym, że jej udział w zleceniu wyniesie 1 proc. Wcześniej spółka informowała, że będzie to ok. 25-30 proc.

Zobacz:
Symboliczny udział Pol-Aquy w kontrakcie wartym 0,5 mld zł

Właścicielem 66 proc. akcji Pol-Aquy jest Dragados, który podobnie jak Vias y Construcciones oraz Electren należą do hiszpańskiego koncernu ACS.

Pierwotnie, 21 grudnia ubiegłego roku, jako najkorzystniejsza została wybrana droższa o niespełna 7 mln zł netto oferta konsorcjum ZUE. Oferta konsorcjum Pol-Aquy została natomiast wówczas - jako jedyna - odrzucona przez PKP PLK.

Pol-Aqua skutecznie odwołała się od tej decyzji do KIO. Izba nakazała unieważnienie wyniku przetargu oraz ponowną ocenę ofert.

Poniżej pełna lista ofert złożonych w tym przetargu po ponownej ocenie (cena netto):

1. Torpol - 497,92 mln zł - odrzucona

2. Konsorcjum: ZUE, Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie, Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie - 490,14 mln zł

3. Konsorcjum: Construcciones Promociones Caprosa (Hiszpania), Polbud z Bielska Podlaskiego - 514,99 mln zł - odrzucona

4. Konsorcjum: Strabag, Strabag Rail Polska, Strabag Rail (Niemcy) - 563,98 mln zł

5. Mostostal Warszawa - 571,44 mln zł

6. Konsorcjum: Salcef Polska, Salcef Costruzioni Edili e Ferroviarie (Włochy), Feroco - 501,7 mln zł - odrzucona

7. Konsorcjum: Trakcja-Tiltra, PKP Energetyka - 560,08 mln zł

8. Konsorcjum: Pol-Aqua, Dragados, Vias y Construcciones, Electren - 483,3 mln zł

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 750 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP