PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Hiszpanie nie chcą odpuścić Hydrobudowie zlecenia za 885 mln zł

Autor: wnp.pl (Tomasz Elżbieciak)
19-08-2011 11:13
Hiszpanie nie chcą odpuścić Hydrobudowie zlecenia za 885 mln zł

foto: PTWP (Andrzej Wawok)

Konsorcjum hiszpańskiego FCC Construccion po raz drugi odwołało się ws. wyboru konsorcjum Hydrobudowy Polska do budowy 2,4-kilometrowego odcinka Trasy Słowackiego w Gdańsku, w tym tunelu pod Martwą Wisłą oraz Węzła Marynarki Polskiej. Wartość tego zlecenia wynosi 885,6 mln zł brutto.

Pod koniec lipca - po pierwszym odwołaniu złożonym przez FCC Construccion - Krajowa Izba Odwoławcza nakazała unieważnić wybór konsorcjum Hydrobudowy. Oferta konsorcjum FCC, którego skład uzupełniają jeszcze Alpine Bau, Doraco i Wakoz, zajęła drugie miejsce w przetargu (1,18 mld zł brutto). W opinii FCC, cena zaoferowana przez konsorcjum Hydrobudowy jest rażąco niska.
Do 5 sierpnia Hydrobudowa miała przedstawić czynniki, które zadecydowały o cenie złożonej w ofercie. Gdańskie Inwestycje Komunalne na podstawie przeanalizowanych dokumentów ponownie wybrały ofertę Hydrobudowy za najkorzystniejszą.

Miejska spółka zaskarżyła również werdykt KIO do Sądu Okręgowego w Gdańsku, który jest ostateczną instancją w tej sprawie. Terminu rozprawy jeszcze nie wyznaczono.

W czwartek Gdańskie Inwestycje Komunalne przekazały pozostałym wykonawcom, którzy brali udział w przetargu, kopię drugiego odwołania złożonego przez FCC. W ciągu trzech dni mogą się oni do niego przyłączyć. Następnie Krajowa Izba Odwoławcza wyznaczy termin rozprawy.

Inwestycja w Gdańsku obejmuje budowę dwóch jezdni po dwa pasy o długości 2,4 km (od Węzła Marynarki Polskiej do Węzła Ku Ujściu), tunelu pod Martwą Wisłą o długości blisko 1,4 tys. metrów oraz wykonanie Węzła Marynarki Polskiej w pobliżu stadionu PGE Arena. Tunel w swym najniższym miejscu znajdzie się prawie 35 metrów pod lustrem Martwej Wisły.

Skomplikowanym obiektem będzie także Węzeł Marynarki Polskiej, który ze względu na liczbę podłączonych do niego ulic, będzie jednym z największych rond w kraju i Europie - średnica zewnętrzna wyniesie 130 metrów.

Konsorcjum Hydrobudowy, którego skład uzupełniają jeszcze hiszpański OHL, PBG, Aprivia i Przedsiębiorstwo Robót Górniczych Metro, chce zrealizować projekt w ciągu 3 lat.

Czytaj też: Rosną koszty wykonawcy Stadionu Narodowego

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 745 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP