Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Hala dworca w Katowicach całkowicie rozebrana, trwają wykopy

Autor: PAP
16-03-2011 16:44

Na budowie katowickiego dworca zakończono już rozbiórkę poprzedniego obiektu i przylegającej infrastruktury. Trwają wstępne prace ziemne. Zbudowano już ok. 30 proc. 890-metrowej tzw. ściany szczelinowej, która m.in. zabezpieczy wykop pod podziemne kondygnacje obiektu.

O postępie rozpoczętych w ub. roku prac poinformowali dziennikarzy podczas środowej wizyty studyjnej na terenie budowy dyrektor ds. inwestycji głównego inwestora - firmy Neinver Polska - Rafał Elżanowski oraz kierownik budowy z ramienia głównego wykonawcy - firmy Strabag - Robert Klaszczyk.
Jak wyjaśnił Klaszczyk, kluczowym obecnie elementem na budowie dworca jest tzw. ściana szczelinowa. To powstająca na obrysie przyszłego obiektu, sięgająca ponad 20 metrów w głąb ziemi kilkudziesięciocentymetrowa ściana ze zbrojonego betonu, która w przyszłości będzie częścią fundamentów obiektu, a w czasie budowy zabezpieczy wykop pod fundament i dolne kondygnacje przed zalewaniem wodą i obsunięciami gruntu.

"Etap związany z wyburzaniem dworca już mamy za sobą. Przystąpiliśmy do robót ziemnych i prac związanych z budowaniem ściany szczelinowej - będzie to trwało jeszcze kilka tygodni. W przyszłym tygodniu zaczniemy prawdziwe roboty ziemne - coraz bardziej zacznie być widoczny bardzo głęboki wykop pod fundamenty. Wtedy ruszy też transport wydobywanego materiału" - mówił Elżanowski.

Wówczas na potrzeby ciężarówek wywożących z terenu budowy ziemię dwukierunkowy ruch zostanie wprowadzony na części ul. Sądowej - od ul. Matejki do ul. Goeppert-Mayer. Dzięki temu ruch technologiczny z placu budowy do jego zaplecza mógł odbywać się prostszą niż dotąd drogą przez plac Wolności - przez fragment ul. Słowackiego oraz dwukierunkową Sądową.

Na razie plac budowy od strony peronów zamykają częściowo wyburzone pomieszczenia nad tzw. tunelem technologicznym pod dworcem. Ponieważ w tunelu znajdują się m.in. instalacje kolejowe, nie można go wyburzyć. Po zmodernizowaniu jego konstrukcji i zburzeniu pomieszczeń ponad nim, ten element starego dworca stanie się częścią nowego budynku.

Powstająca obecnie ściana szczelinowa będzie miała na całym obwodzie ok. 25 m głębokości i ok. 890 m długości. Obecnie zbudowano już ok. 30 proc. konstrukcji - gotowy jest już fragment od strony północnej. Wykop pod cały obiekt będzie miał w najpłytszym miejscu ok. 17 m, na tej głębokości powstanie dolna część fundamentów - tzw. płyta fundamentowa.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 697 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP