PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Grodno zadebiutowało na GPW

Autor: wnp.pl (Tomasz Elżbieciak)
09-10-2015 11:23
Grodno zadebiutowało na GPW
Fot. mat. pras.

Akcje Grodna podrożały podczas debiutu na GPW o 0,92 proc. - do 5,5 za walor. Spółka, która od kwietnia 2011 r. była notowana na rynku NewConnect, zamierza rozwijać sieć sprzedaży i ofertę asortymentową oraz podtrzymuje prognozy finansowe na 2015/2016 r.

Debiutowi na GPW nie towarzyszyła emisja akcji. Do obrotu trafiło łącznie 5.381.861 akcji spółki serii B, C i D.
Grodno to jeden z największych dystrybutorów artykułów elektrycznych i oświetleniowych w Polsce, a także dostawca rozwiązań z zakresu OZE i efektywności energetycznej obiektów przemysłowych i komercyjnych.

- Debiut na parkiecie GPW to realizacja kolejnego celu strategicznego spółki. Doświadczenia na rynku NewConnect utwierdziły nas w przekonaniu, że to właściwy model rozwoju dla Grodna - skomentował Andrzej Jurczak, prezes spółki.

- Konsekwentnie umacniamy naszą pozycję na rynku, zamierzamy dalej rozbudowywać sieci dystrybucji, asortyment oraz rozwijać kanały dystrybucji. W ciągu najbliższych lat chcemy znaleźć się w pierwszej trójce największych firm w branży - dodał.

Spółka w kwietniu 2015 r. sprzedała 1,2 mln akcji w drodze subskrypcji prywatnej i pozyskała 4,8 mln zł, tj. 4 zł za akcję.

Pozyskane środki finansowe mają zostać przeznaczone na szybszy rozwój firmy, w tym rozbudowę oferty produktowej i powiększenie sieci sprzedaży.

Spółka podtrzymuje plany dalszego rozwoju firmy poprzez rozbudowę sieci dystrybucji, rozszerzanie asortymentu, rozwój nowych kanałów dystrybucji oraz optymalizację i rozwój procesów zarządzania w obszarach logistyki i sprzedaży.

Od 2014 r. spółka powiększyła się o dziewięć nowych oddziałów sprzedaży na terenie kraju. Osiem placówek powstało poprzez rozwój organiczny, a jeden punkt dołączył do sieci sprzedaży Grodna w drodze nabycia wydzielonej części przedsiębiorstwa Elektromag w Brwinowie.

W planach firmy jest utworzenie w latach 2015-2016 kolejnych punktów. Jednocześnie Grodno rozpoczęło projekt rozwoju sieci sprzedaży na zasadzie franczyzy. Obecnie sieć Grodna to 46 własnych punktów sprzedaży oraz jeden oddział franczyzowy.

Grodno dysponuje asortymentem ok. 24 tys. artykułów. Planowana liczba pozycji asortymentowych na koniec 2016 r. to ok 35 tys. artykułów.

W szczególności spółka zamierza rozwijać produkty dla przemysłu, nowoczesne oświetlenie LED i oświetlenie konsumenckie oraz fotowoltaikę.

W pierwszym kwartale roku obrotowego 2015/2016 Grodno miało 66,7 mln zł przychodów wobec 47,4 mln zł rok wcześniej. Spółka odnotowała 0,54 mln zł zysku netto wobec 0,14 mln zł zysku przed rokiem.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 899 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP