PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Grodno rośnie i chce wskoczyć do pierwszej trójki w branży

Autor: wnp.pl (TE)
16-02-2016 12:24
Grodno rośnie i chce wskoczyć do pierwszej trójki w branży
Fot. mat. pras.

Zrealizowaliśmy wszystkie cele strategiczne: zadebiutowaliśmy na GPW, rozbudowaliśmy sieć sprzedaży o nowe punkty. Kolejny kwartał z rzędu utrzymujemy dwucyfrowe tempo wzrostu sprzedaży i poprawy zysków - skomentował najnowsze wyniki Grodna Andrzej Jurczak, prezes spółki. Celem firmy jest pozycja wśród trzech największych podmiotów w branży.

Grodno to jeden z największych dystrybutorów artykułów elektrycznych i oświetleniowych w Polsce, a także dostawca rozwiązań z zakresu OZE i efektywności energetycznej obiektów przemysłowych i komercyjnych.

W trzecim kwartale roku obrotowego 2015/2016 Grodno odnotowało sprzedaż na poziomie 97,8 mln zł (wzrost o 33 proc.), a po trzech kwartałach jest to łącznie 245,4 mln zł przychodów (wzrost o 37,7 proc.).

Spółka zanotowała w trzecim kwartale 5,8 mln zł zysku netto (75,7 proc.), a narastająco po trzech kwartałach spółka zarobiła na czysto 7,5 mln zł (wzrost o 74,6 proc.).

- Celem spółki jest osiągnięcie pozycji w pierwszej trójce największych firm w branży. Na koniec I-III kw. br. obrotowego firma dysponowała 50 punktami sprzedaży, z czego 49 stanowiły punkty własne zaś jeden to punkt franczyzowy - podało Grodno.

Ponadto spółka zmodernizowała i rozbudowała oddział w Częstochowie oraz przygotowuje się do rozbudowy o 100 proc. powierzchni hali magazynowej w Małopolu, gdzie przeprowadzono już pierwsze prace inwestycyjne.

Inwestycja o wartości 5,1 mln zł będzie zrealizowana do sierpnia 2016 r. Na koniec ubiegłego roku Grodno dysponowało asortymentem 31 tys. artykułów. Do końca 2016 r. ma on wzrosnąć do 35 tys. pozycji. W bieżącym kwartale spółka planuje uruchomienie trzech punktów własnych oraz trzech punktów franczyzowych.

Andrzej Jurczak, prezes spółki, podkreślił, że rozwój asortymentu w ramach istniejących segmentów oraz poszukiwania nowych obszarów działalności to jeden z filarów strategii Grodna.

- Z powodzeniem rozwinęliśmy segment fotowoltaiki, który stanowi jeden z kluczowych źródeł przychodów, zgodnie z założeniami rośnie sprzedaż w segmencie HVAC, dynamicznie rozwijamy się w segmencie oświetleniowym - wskazał Jurczak.

- Widzimy kolejne perspektywiczne obszary do zagospodarowania w branży. Jestem przekonany, że utrzymamy co najmniej dotychczasowe tempo wzrostu i już wkrótce pokażemy inwestorom nowe perspektywy - dodał.

Jak podało Grodno, w trzecim kwartale spółka zanotowała wzrost sprzedaży w segmencie dla przemysłu o 35 proc. Segment oświetleniowy zanotował wzrost o 39 proc., a marka Luno o 87 proc. Ponadto szybciej niż planowano rośnie segment fotowoltaiki.

Zarząd optymistycznie ocenia koniunkturę i podtrzymuje prognozy finansowe na rok obrotowy 2015/2016, która zakłada osiągnięcie 292 mln zł przychodów oraz 9,7 mln zł zysku netto.

Andrzej Jurczak ma 32,8 proc. w akcjonariacie Grodna. Do wiceprezesa Jarosława Jurczaka należy 32,9 proc., a Trigon TFI posiada 10,1 proc.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


55 793 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 316 887 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 639 ofert w bazie

2 779 986 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP