PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Grodno planuje rozbudowę sieci i chce być na GPW w 2015

Autor: wnp.pl (TE)
12-08-2015 19:59
Grodno planuje rozbudowę sieci i chce być na GPW w 2015

Andrzej Jurczak, prezes spółki Grodno.

Fot. mat. pras.

Pierwszy kwartał bieżącego roku obrotowego był pozytywny dla Grodna - spółka zwiększyła sprzedaż oraz zysk netto. Firma zapowiada dalszy rozwój sieci dystrybucji oraz podtrzymuje plany debiutu na GPW w 2015 r.

Grodno to jeden z największych dystrybutorów artykułów elektrycznych i oświetleniowych w Polsce, a także dostawca rozwiązań z zakresu OZE i efektywności energetycznej obiektów przemysłowych i komercyjnych.
W pierwszym kwartale roku obrotowego 2015/2016 Grodno miało 66,7 mln zł przychodów wobec 47,4 mln zł rok wcześniej. Spółka odnotowała 0,54 mln zł zysku netto wobec 0,14 mln zł zysku przed rokiem.

W 2015 r. spółka planuje przenieść notowania z NewConnect na rynek regulowany GPW bez nowej emisji akcji. 17 lipca Grodno złożyło prospekt do KNF.

- Ze względu na coraz wyższą kapitalizację oraz chęć dalszego rozwoju, planujemy w tym roku przejście na rynek regulowany GPW - skomentował Andrzej Jurczak, prezes Grodna.

- Doświadczenia na NewConnect utwierdziły nas w przekonaniu, że to właściwy model rozwoju dla Grodna. Naszym celem na najbliższe lata jest znalezienie się w ścisłej czołówce największych firm w branży - dodał.

Spółka podtrzymuje plany dalszego rozwoju firmy poprzez rozbudowę sieci dystrybucji, rozszerzanie asortymentu, rozwój nowych kanałów dystrybucji oraz optymalizację i rozwój procesów zarządzania w obszarach logistyki i sprzedaży.

Obecnie sieć Grodna obejmuje 45 własnych punktów sprzedaży oraz jeden oddział franczyzowy. Na koniec bieżącego roku obrotowego, czyli do 31 marca 2016 r., Grodno zamierza rozbudować sieć o trzy nowe punkty sprzedaży.

Nowe oddziały, według planów, powinny zwiększyć przychody Grodna o 4 mln zł w bieżącym roku obrotowym. Jednocześnie firma rozpoczęła planuje uruchomienie ok. 20 oddziałów w modelu franczyzy.

Grodno dysponuje asortymentem 24 tys. artykułów. Planowana liczba pozycji asortymentowych na koniec 2016 r. to ok. 35 tys. artykułów.

W szczególności spółka zamierza rozwijać produkty dla przemysłu, nowoczesne oświetlenie LED i oświetlenie konsumenckie oraz fotowoltaikę.

Grodno zakłada, że segment przemysłowy powinien na koniec roku obrotowego stanowić 15 proc. przychodów, segment oświetlenia nowoczesnego - 7,5 proc., konsumenckiego - 2,5 proc., zaś fotowoltaiki - ok. 5 proc.

Spółka chce także rozwijać sprzedaż produktów pod marką własną Luno, której asortyment składa się z ok. 270 produktów, a udział w sprzedaży ogółem wynosi ok. 1,5 proc. Do końca bieżącego roku obrotowego, Grodno chce zwiększyć ten udział do 5 proc.

Grodno zamknęło rok obrotowy 2014/2015 przychodami w wysokości 238 mln zł wobec 209 mln zł rok wcześniej. Zysk netto wyniósł 6,1 mln zł wobec 4,1 mln zł przed rokiem.

Prognoza finansowa spółki na rok obrotowy 2015/2016 przewiduje osiągnięcie 292 mln zł przychodów oraz 9,7 mln zł zysku netto.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 217 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP