PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Grodno chce przejmować. Liczy na inwestycje w OZE

Autor: wnp.pl (Tomasz Elżbieciak)
04-03-2015 09:33
Grodno chce przejmować. Liczy na inwestycje w OZE

Andrzej Jurczak, prezes spółki Grodno.

Fot. mat. pras.

Grodno - jeden z największych dystrybutorów artykułów elektrycznych i oświetleniowych w Polsce, a także dostawca rozwiązań z zakresu OZE i efektywności energetycznej - zapowiada udział w konsolidacji branży. Andrzej Jurczak, prezes spółki, spodziewa się dobrej koniunktury związanej m.in. z inwestycjami w fotowoltaikę.

Pod koniec lutego Grodno zawarło umowę kupna firmy Elektromag. Wartość transakcji wyniosła 4,3 mln zł.
Zobacz więcej: Grodno przejmuje - sieć powiększyła się o nowy oddział

- Branża jest mocno rozdrobniona i czeka ją konsolidacja. Ten proces już trwa - następuje zmiana pokoleniowa, a także zmienia się kształt rynku. Firmy, które nie mają nowoczesnych rozwiązań i szerokiej gamy asortymentu, nieuchronnie tracą klientów - powiedział portalowi wnp.pl Andrzej Jurczak.

- Grodno w ramach realizacji strategii koncentruje się na rozwoju w segmentach o dużym potencjale. Oferujemy wsparcie i usługi, takie jak audyty oświetleniowe czy energetyczne, projekty instalacji fotowoltaicznych, co stanowi wartość dodaną dla klientów - dodał.

W grudniu 2014 r. Grodno pozyskało w ofercie publicznej 5,65 mln zł ze sprzedaży 1 881 861 akcji. Jurczak przypomniał, że środki z emisji są przede wszystkim przeznaczone na organiczny rozwój sieci sprzedaży.

- W bieżącym roku obrotowym uruchomiliśmy już siedem nowych punktów. Obecnie mamy 44 punkty sprzedaży w całej Polsce. Drugim celem emisji był rozwój produktowy. Ostatnio zostaliśmy wyłącznym przedstawicielem firmy Johnson Controls na branżę elektrotechniczną dla urządzeń marki York - wskazał prezes.

- Tym samym rozwijamy ofertę w segmencie HVAC, głównie o rozwiązania z zakresu klimatyzacji komfortu w wysokich klasach energetycznych - wyjaśnił.

Jurczak podkreślił, że spółka rozwija się też w fotowoltaice, usługach dla przemysłu oraz instalacjach niskoprądowych.

- Ponadto mamy już ponad 260 produktów pod marką własną Luno i w przyszłym roku obrachunkowym powinny one już odpowiadać za 5 proc. naszych przychodów - zaznaczył.

- Środki z emisji zostały też przeznaczone na infrastrukturę informatyczną firmy. Rozwijamy platformy b2b, b2c oraz platformę logistyczną - dodał.

Jurczak podkreślił, że rynek, na którym działa Grodno, urósł w 2014 r. o 11 proc. Spółka spodziewa się dalszych wzrostów, a od 2016 r. kolejnym, mocno stymulującym rynek czynnikiem, mają być inwestycję współfinansowane z nowego budżetu UE. Firma spodziewa się też wzrostów w segmencie przemysłowym.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 899 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP