GDDKiA zwolniła dyrektora bydgoskiego oddziału za A1

GDDKiA zwolniła dyrektora bydgoskiego oddziału za A1
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Dyrektor oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy został zwolniony ze skutkiem natychmiastowym. Powodem dymisji była konieczność zerwania kontraktu na budowę jednego z odcinków autostrady A1.

Jak powiedziała PAP rzeczniczka GDDKiA Urszula Nelken, przyczyną zwolnienia dyrektora Marka Kowalczyka było "nienależyte zaangażowanie w negocjacje dotyczące rozwiązania sytuacji na odcinkach autostrady A1 budowanych obecnie na terenie województwa kujawsko-pomorskiego". Do czasu ogłoszenia i rozstrzygnięcia konkursu, na nowego dyrektora oddziału wyznaczono Łukasza Lendnera, który w Bydgoszczy jest pełnomocnikiem generalnego dyrektora dróg krajowych i autostrad.

W czwartek GDDKiA zerwała kontrakt na budowę trzech odcinków A1 w Kujawsko-Pomorskiem: Czerniewice-Odolion (11,4 km) i Odolion-Brzezie (23,1 km) oraz Brzezie-Kowal (29,5 km). Ogłoszono, że winę za zerwanie kontraktu ponosi wykonawca, gdyż "GDDKiA wielokrotnie próbowała doprowadzić do kompromisu z wykonawcą, jednak po upadłości grupy PBG S.A. konsorcjanci nie byli w stanie dokończyć tej budowy". Czytaj więcej: GDDKiA wypowiedziała umowę na budowę A1 w Kujawsko-Pomorskiem

Wszystkie odcinki miały realizować konsorcja tych samych firm: SRB Civil Engineering, PBG, Aprivia, Hydrobudowa Polska i John Sisk and Son. Na odcinku Czerniewice-Brzezie liderem konsorcjum było SRB Civil Engineering, a na odcinku Brzezie-Kowal - PBG.

Sąd Rejonowy w Poznaniu ogłosił upadłość PBG i Hydrobudowy w połowie czerwca. W lipcu ogłoszono natomiast upadłość Aprivii. Od tego czasu trwały rozmowy GDDKiA i SRB dotyczące przeorganizowania kontraktów na budowę odcinków A1, tak by prace mogły być kontynuowane.

Rzeczniczka GDDKiA zapowiedziała, że w najbliższych tygodniach teren budowy zostanie zinwentaryzowany, co jest niezbędne do ustalenia warunków przetargu, który powinien być ogłoszony w październiku, tak by już wiosną 2013 roku prace na budowie były kontynuowane. A1 od Strykowa do Kowala ma być ostatecznie gotowa w listopadzie 2012 roku.

Pierwotnie zapowiadano, że odcinek A1 Czerniewice-Kowal gotowy będzie we wrześniu 2012 roku, ale "przejezdny" - jeszcze przed Euro 2012. Według informacji podawanych przez GDDKiA jeszcze kilka dni temu, w najbardziej optymistycznym wariancie, gdyby irlandzkie konsorcjum dokończyło prace, odcinek ten mógłby być gotowy prawdopodobnie w połowie przyszłego roku.

Minister transportu Sławomir Nowak zakłada, że przetarg na dokończenie budowy autostrady A1 w woj. kujawsko-pomorskim będzie ogłoszony na przełomie września i października. Czytaj więcej: Nowak: przetarg na dokończenie A1- na przełomie września i października
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: GDDKiA zwolniła dyrektora bydgoskiego oddziału za A1

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!