PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

GDDKiA zerwała z Boegl a Krysl kontrakt na A2

Autor: wnp.pl (TE)
19-11-2014 12:29
GDDKiA zerwała z Boegl a Krysl kontrakt na A2

Kontrakt dokończy nowy wykonawca, prace mają rozpocząć się na wiosnę 2015 roku.

Fot. PTWP

GDDKiA wypowiedziała ze skutkiem natychmiastowym firmie Boegl a Krysl umowę na dokończenie budowy 20-kilometrowego odcinka autostrady A2 pomiędzy Łodzią a Warszawą - podała Dyrekcja.

- Zerwanie kontraktu w części pozostałej do realizacji jest konsekwencją niewywiązywania się wykonawcy z postanowień umowy. Wykonawca nie usunął wskazanych wad i usterek mimo trwania okresu gwarancyjnego - wskazała GDDKiA.
- Kontrakt dokończy nowy wykonawca, prace mają rozpocząć się na wiosnę 2015 roku. Na poczet ich realizacji GDDKiA wystąpiła z żądaniem wypłaty gwarancji bankowej zabezpieczającej rękojmię za wady - dodała.

GDDKiA poinformowała, że zakres prac gwarancyjnych, które pozostały do realizacji, obejmuje m.in. odmulenie rowów, usuniecie nierówności na nawierzchni na wiadukcie drogowym, która została wykonana z innej mieszanki niż zakładał projekt budowlany, czy naprawę ekranów akustycznych.

Dyrekcja podkreśliła, że żadna ze wskazanych do usunięcia usterek nie wpływa na bezpieczeństwo ruchu drogowego. Trasa została oddana do ruchu w czerwcu 2012 r.

W listopadzie 2013 r. wraz z wystawieniem świadectwa przejęcia powstała lista wad i usterek, które wykonawca miał usunąć. Było to niezbędne do wydania świadectwa wykonania inwestycji, co oznacza formalne zakończenie kontraktu.

- Tylko w ciągu ostatniego miesiąca wykonawca był dwukrotnie wzywany do mobilizacji w celu wywiązania się z umowy z trybie subklauzuli 15.1. Pod raz pierwszy 27 października, następne wezwanie nastąpiło 31 października - wskazała GDDKiA.

- Wypowiedzenie umowy w przypadku niezastosowania się do wezwań wynika w zapisów kontraktowych. Jest to konieczność, jeżeli - tak jak w tym przypadku - wykonawca nie wykazuje woli dalszej współpracy i wywiązania się z zobowiązań przyjętych w kontrakcie - dodała.

Dyrekcja zaznaczyła, że suwanie wad i usterek wykrytych po zakończeniu prac jest standardową procedurą realizacji każdego kontraktu. Średnio na realizowanych kontraktach stwierdzanych jest ok. 100-150 sztuk usterek.

- Wykonawcy usuwają je bez zbędnej zwłoki i bez konieczności ponaglania. Przypadek Boegl a Krysl jest pierwszym, w którym inwestor musiał uciec się do oficjalnego wezwania wykonawcy do realizacji prac gwarancyjnych w trybie subklauzuli 15.1 w okresie zgłaszania wad - podsumowała GDDKiA.

Konsorcjum DSS oraz Boegl a Krysl umowę na dokończenie odcinka A2, który wcześniej budował chiński Covec, podpisało 1 sierpnia 2011 r. Jej wartość wynosiła 615 mln zł netto.

W połowie marca 2012 r. Boegl a Krysl przejął od popadającego w coraz większe problemy finansowe DSS całość prac budowie A2. Natomiast samo DSS miało skupić się na dostawie kruszyw na potrzeby inwestycji.

Wkrótce i to przerosło siły DSS, które w końcu ogłosiło upadłość.
Walka o „przejezdność” odcinka C autostrady A2 zakończyła się tuż przez rozpoczęciem Euro 2012.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


47 931 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP