Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

GDDKiA zerwała kontrakt z Polimeksem na budowę S69

Autor: wnp.pl (Tomasz Elżbieciak)
16-12-2013 17:18 |  aktualizacja: 16-12-2013 18:29
GDDKiA zerwała kontrakt z Polimeksem na budowę S69

Budowa S69 z Bielska-Białej do Żywca.

fot. GDDKiA

GDDKiA odstąpiła od umowy z konsorcjum Polimeksu-Mostostalu na budowę drogi ekspresowej S69 z Bielska-Białej do Żywca. Na początku przyszłego roku ma zostać ogłoszony przetarg na dokończenie inwestycji.

- 2 stycznia 2014 roku ogłaszamy nowy przetarg na budowę S69 od węzła Mikuszowice do Żywca. GDDKiA wypowiada umowę Polimexowi. GDDKiA jest kolejnym inwestorem, który wypowiedział umowę Polimexowi - podoła w środę Dyrekcja na swoim koncie na portalu Twitter.
Ostatni termin realizacji ekspresówki z Bielska-Białej do Żywca mijał 14 października. Był to piąty termin zakończenia robót.

Konsorcjum Polimeksu wnioskowało o dalsze wydłużenie terminu. Według ostatnich danych, zaawansowanie robót na budowie wynosiło niespełna 74 proc.

Pod koniec listopada Marek Prusak, p.o. specjalisty ds. komunikacji społecznej katowickiego oddziału GDDKiA, informował portal wnp.pl, że Dyrekcja dokonała inwentaryzacji robót wykonanych przez konsorcjum.

Prusak podał wówczas także, że konsorcjum zaczęto naliczać kary zgodnie z warunkami kontraktu za przekroczenie terminu umownego. Zgodnie z kontraktem, kara umowna za każdy dzień zwłoki w stosunku do terminu zakończenia robót wynosiła ponad 0,19 mln zł netto.

Jednocześnie GDDKiA miała podejmować rozmowy z Polimeksem w celu wypracowania skutecznego zakończenia inwestycji w 2014 r.

Natomiast na początku grudnia Polimex informował, że prowadzi rozmowy z GDDKiA na temat porozumienia dotyczącego budowy odcinka trasy od Węzła Mikuszowice do Węzła Żywiec, a także nowego terminu zakończenia budowy. W ubiegłym tygodniu mijał także termin przedłużenia gwarancji bankowych przez wykonawcę.

Warty 645,98 mln zł netto kontrakt na budowę odcinka S69 konsorcjum Polimeksu-Mostostalu (lider), słowackiego Doprastavu oraz Mostmaru podpisało 20 lipca 2010 r. Pierwotny udział Polimeksu w kontrakcie wynosi 34 proc.

Za odstąpienie od umowy z winy wykonawcy GDDKiA może domagać się kar umownych w wysokości 10 proc. wartości zlecenia.

Pierwotny termin realizacji ponad 15-kilometrowego odcinka trasy mijał 18 listopada 2012 r. W listopadzie ubiegłego roku konsorcjum - już bez udziału będącego w upadłości likwidacyjnej Mostmaru - podpisało pierwszy z aneksów terminowych, który przewidywał zakończenie robót do końca marca 2013 r.

Na początku kwietnia tego roku ustalono drugi termin, który minął 1 czerwca. Kolejne dwa terminy minęły 5 i 30 lipca.

Strategia znajdującego się w restrukturyzacji Polimeksu zakłada odejście od drogownictwa i koncentrację na budownictwie przemysłowym i energetycznym.

Po trzech kwartałach 2013 r. budownictwo infrastrukturalne w przychodach grupy Polimeksu miało 31,3 proc. udziału, w czym także duży udział miał zależny Torpol, który działa w kolejnictwie.

Tomasz Elżbieciak



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 570 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP