PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

GDDKiA zaprosiła 14 wykonawców do złożenia ofert na tunel w Świnoujściu

Autor: WNP.PL (TE)
14-06-2017 18:10
GDDKiA zaprosiła 14 wykonawców do złożenia ofert na tunel w Świnoujściu

Planowany przebieg tunelu w Świnoujściu.

Fot. UM Świnoujście

GDDKiA wysłała do 14 podmiotów zaproszenia do złożenia ofert cenowych w przetargu na zaprojektowanie i budowę tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin w Świnoujściu.

- Podpisanie umowy na realizację tej inwestycji powinno nastąpić na przełomie roku 2017/2018, a zakończenie realizacji w grudniu 2021 r. - podała GDDKiA.
- Stała przeprawa w Świnoujściu połączy wyspy Uznam i Wolin, które rozdziela rzeka Świna, która stanowi część toru wodnego do portu w Szczecinie - przypomniała.

Do złożenia ofert cenowych zaproszono 14 wykonawców - wszystkich, którzy zgłosili się do przetargu. Wśród nich znajdują się:

1. OHL

2. Polaqua

3. Konsorcjum: Toto Costruzioni Generali, ICM

4. Konsorcjum: Impresa Pizzarotti, Pizzarotti

5. Konsorcjum: Mostostal Warszawa, Acciona Infraestructuras

6. Konsorcjum: Budimex, Ferrovial Agroman

7. Konsorcjum: Torpol, Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Metro, Cooperativa Muratori & Cementisti

8. Konsorcjum: China Harbour Engineering Company, Mosty-Łódź

9. Konsorcjum: Societa Italiana per Condotte d'Acqua, Yapi Merkezi Insaat ve Sanayi, NDI

10. Konsorcjum: Porr Polska Infrastructure, Porr Bau, Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut, Energopol-Szczecin

11. Konsorcjum: Strabag Infrastruktura Południe, Strabag (Polska), Strabag (Austria)

12. Konsorcjum: Astaldi, Ghella

13. Konsorcjum: Itinera, Dogus Insaat ve Ticaret, Seli Overseas, Budner Infrastruktura

14. Konsorcjum: Metrostav Polska, Metrostav (Czechy).

Kryteriami w przetargu są cena (90 proc.) i czas realizacji (10 proc.) - od 47 do 50 miesięcy. Z czasu realizacji robót budowlanych będą wyłączane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).

Całkowita długość inwestycji wyniesie około 3,4 km, w tym ponad 1,4 km jednorurowego tunelu, który zostanie wykonany w technologii tarczy drążonej TBM (ang. Tunnel Boring Machine).

Średnica wewnętrzna tunelu będzie wynosić 12 metrów, zostanie w nim wykonana dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu o szerokości 3,5 m. Poniżej jezdni powstanie również tunel ewakuacyjny.

GDDKiA ogłosiła przetarg w kwietniu 2016 r. Stało się to możliwe po podpisaniu aneksu do porozumienia z 2007 r. pomiędzy Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa, GDDKiA oraz prezydentem Świnoujścia ws. realizacji stałego połączenie wysp Uznam i Wolin.

Na jego mocy GDDKiA zajmuje się prowadzeniem tej inwestycji, a jej finansowanie i późniejsze utrzymanie będzie leżało w gestii miasta Świnoujście (z wykorzystaniem środków UE).

Obecnie komunikację centrum Świnoujścia z resztą Polski zapewniają promy kursujące przez cieśninę Świna. Czas oczekiwania na przeprawę często wynosi wiele godzin, szczególnie w okresie wakacyjnym.

Dodatkowo promy są wrażliwe na warunki pogodowe. Powstanie tunelu zlikwiduje te niedogodności, a dotarcie do Świnoujścia będzie zajmować kilka minut.
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 876 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

560 045 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP