PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

GDDKiA żąda wypłaty gwarancji z Polimeksu-Mostostalu

Autor: wnp.pl (Tomasz Elżbieciak)
09-10-2013 05:41
GDDKiA żąda wypłaty gwarancji z Polimeksu-Mostostalu
fot. Fotolia

Raiffeisen Bank Polska otrzymał od GDDKiA żądanie wypłaty środków z gwarancji należytego wykonania umowy, wystawionej na zlecenie Polimeksu-Mostostalu w związku z kontraktem na budowę odcinka A1 Stryków - Tuszyn. Obecnie Polimex jest w trakcie rozmów z wierzycielami o drugim etapie restrukturyzacji finansowej spółki.

W komunikacie Polimex podał, że żądanie wypłaty dotyczy kwoty 14,01 mln zł. Gwarancja stanowi częściowe zabezpieczenie należytego wykonania umowy na budowę 40-kilometrowego odcinka autostrady A1 Stryków - Tuszyn.
- Spółka wnioskowała do Banku o przedłużenie ważności tej gwarancji od dnia 29 maja 2013 roku i w związku z odmową jej przedłużenia nie dopełniła obowiązku przedłużenia zabezpieczenia należytego wykonania do pełnej wartości wymaganej Umową - poinformował Polimex.

Kontrakt w formule „projektuj i buduj” na realizację tej inwestycji konsorcjum Polimeksu podpisało 22 grudnia 2010 r. Jego wartość wynosi prawie 1,16 mld zł brutto, z czego udział Polimeksu w pracach i wynagrodzeniu miał wynieść 25 proc.

Skład konsorcjum uzupełniają jeszcze portugalski MSF Engenharia oraz MSF Polska, a także słowacki Doprastav. Do grudnia ubiegłego roku - do momentu odstąpienia od umowy przez syndyka masy upadłości - członkiem konsorcjum była jeszcze spółka Mostmar.

Początkowo zakładano, że prace zakończą się w sierpniu 2013 r. Jednak z powodu konieczności wprowadzenia zmian do założeń projektowych termin wydłużono do sierpnia 2014 r. Prace budowlane rozpoczęły się pod koniec kwietnia tego roku.

Obecnie obowiązujący termin zakończenia robót nie jest jednak realny i przedstawiciele Polimeksu już informowali, że wnioskują do GDDKiA o jego wydłużenie.

Z publikowanych przez Dyrekcję cotygodniowych raportów z postępów prac przy realizacji odcinka A1 Stryków - Tuszyn wynika, że w ostatnim czasie malało zaangażowanie sprzętowe oraz ilość robotników na budowie.

Dotychczas wykonano po ponad 14 proc. wolumenu prac dotyczących nasypów i wykopów. W 100 proc. zrealizowano natomiast drogi technologiczne, a w 88 proc. odhumusowanie. Niemniej rozpoczęto dopiero budowę 3 z 40 obiektów mostowych, gdyż konsorcjum nie udało się wciąż pozyskać w tym zakresie podwykonawcy.

Przed kilkoma dniami Polimex poinformował, że podpisał z wierzycielami aneks wydłużający do 11 października termin, do którego strony powinny uzgodnić dokument określający wstępne warunki drugiego etapu restrukturyzacji finansowej budowlanej spółki.

Zobacz także: Polimex: rozmowy o drugim etapie restrukturyzacji w toku

Strategia znajdującego się w restrukturyzacji Polimeksu zakłada odejście od drogownictwa i koncentrację na budownictwie przemysłowym i energetycznym.
W pierwszym półroczu 2013 r. budownictwo infrastrukturalne w przychodach grupy Polimeksu miało 26,1 proc. udziału, w czym także duży udział miał zależny Torpol, który działa w kolejnictwie.

NA GIEŁDZIE




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP