GDDKiA: wkrótce umowa na przebudowę trasy AK i mostu Grota

GDDKiA: wkrótce umowa na przebudowę trasy AK i mostu Grota
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma nadzieję, że w ciągu najbliższych dni uda się podpisać umowę na przebudowę warszawskiej trasy AK i mostu Grota - poinformowała PAP rzeczniczka Dyrekcji Urszula Nelken. Remont ma się skończyć do końca 2015 r.

Przebudowa trasy Armii Krajowej ma objąć odcinek od węzła Powązkowska do węzła Modlińska. Odcinek po przebudowie ma spełniać parametry drogi ekspresowej S8 - muszą m.in. powstać tam bezkolizyjne skrzyżowania, trzeba też przebudować most. Kierowcy mogą już korzystać z sąsiednich odcinków S8: od Konotopy do węzła Prymasa Tysiąclecia na zachodzie i od Modlińskiej do Marek na wschodzie. Fragment trasy AK i most są więc niejako "przerwą" między dwoma odcinkami drogi ekspresowej łączącej północne dzielnice Warszawy z autostradą A2.

Jak wyjaśniła rzeczniczka, w planie jest również przebudowa kanalizacji i odwodnienia trasy AK. To ma zmniejszyć ryzyko zalania drogi, jak się to stało w niedzielę. Po nawałnicy, jaka przeszła nad Warszawą, na trasie AK w zagłębieniu pod ul. Mickiewicza auta były zatopione po dachy, a kierowców ratowali strażacy na pontonach.

Przetarg na przebudowę trasy i mostu ma swoją historię. W marcu tego roku Dyrekcja wybrała na wykonawcę inwestycji konsorcjum Astaldi i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów. Astaldi chciało dostosować trasę AK wraz z mostem Grota do parametrów drogi ekspresowej S8 za ok. 544 mln zł, czyli za kwotę o prawie połowę niższą od przygotowanego przez drogowców kosztorysu. GDDKiA na realizację tego zadania przeznaczyła prawie 933 mln zł.

Wówczas Krajowa Izba Odwoławcza zaleciła ponowną weryfikację ofert. Komisja przetargowa przeanalizowała je więc jeszcze raz i odrzuciła ofertę Włochów z powodu rażąco niskiej ceny. W połowie maja wyłoniono wykonawcę jeszcze raz - drogę ma przebudować czeska firma Metrostav. Oferta Metrostav opiewa na 796,3 mln zł i była drugą pod względem wysokości po ofercie Włochów. Pozostałe cztery przekraczały 800 mln zł, a najdroższa miała wartość 1,7 mld zł.

Po podpisaniu umowy wykonawca będzie miał 27 miesięcy na realizację inwestycji. Prace jednak nie muszą się zacząć natychmiast po podpisaniu umowy, ponieważ wykonawca będzie miał jeszcze cztery miesiące na optymalizację projektu inwestycji
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: GDDKiA: wkrótce umowa na przebudowę trasy AK i mostu Grota

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!