GDDKiA: w marcu możliwa umowa ws. fragmentu trasy Via Baltica

GDDKiA: w marcu możliwa umowa ws. fragmentu trasy Via Baltica
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Za pięć miesięcy podpisanie umowy z wykonawcą, początek prac po wakacjach 2018 roku - takie są plany drogowców, dotyczące poszerzenia obwodnicy Szczuczyna (woj. podlaskie), czyli fragmentu trasy S61 Via Baltica. Chodzi o budowę tzw. drugiej jezdni tej obwodnicy.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku zaprosiła 13 firm do przedstawienia konkretnych ofert cenowych na projekt i budowę tej inwestycji. Mają być złożone do 27 grudnia - poinformował w piątek PAP rzecznik GDDKiA w Białymstoku Rafał Malinowski.

To drugi etap przetargu na realizację tej inwestycji; w pierwszym etapie, rozpoczętym w kwietniu 2016 roku, było o jedną firmę więcej, ale nie spełniła ona warunków postępowania.

Malinowski powiedział, że GDDKiA chce podpisać umowy z wykonawcą pod koniec marca 2017 r., by prace budowlane mogły ruszyć na przełomie drugiego i trzeciego kwartału 2018 r.

Tzw. druga jezdnia, oddanej do użytku rok temu obwodnicy Szczuczyna, będzie realizowana w systemie "projektuj i buduj". Oznacza to, że wykonawca przygotuje projekt, zdobędzie wszystkie wymagane zezwolenia na blisko 6,6-km drogi z betonu cementowego. Pieniądze pochodzą z programu CEF - Connecting Europe Facility.

"Wraz z budową nowej jezdni (lewej) przeprowadzona zostanie konieczna przebudowa istniejącej jezdni prawej, która zostanie poszerzona o pas awaryjny" - dodał Malinowski.

Droga S61 ma stanowić jedną z polskich części trasy Via Baltica, czyli połączenia krajów nadbałtyckich z południową Europą. W Ostrowi Mazowieckiej ma odbijać na północ w stronę Łomży, Szczuczyna, Ełku i Suwałk, do granicy Polski z Litwą w Budzisku. Tam będzie się łączyć z litewską drogą A5 w stronę Kowna, a stamtąd do Rygi na Łotwie.

Gotowym fragmentem Via Baltica w Polsce jest obwodnica Augustowa, wkrótce ma być wydane pozwolenie na budowę obwodnicy Suwałk.

Kilka dni temu rząd poinformował, że skierowano do realizacji, liczący 91 km, odcinek od Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna wraz z obwodnicą Łomży. Oznacza to, że GDDKiA będzie mogła ogłaszać przetargi także na te odcinki (mają być zrealizowane jako sześć zadań inwestycyjnych).

Według informacji Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa odcinek Ostrów-Szczuczyn ma powstać w latach 2018-2021. Szacunkowa wartość inwestycji to ok. 3,5 mld zł. Pieniądze - jak podało PAP ministerstwo - mają pochodzić z Krajowego Funduszu Drogowego.

GDDKiA już zapowiedziała, że jeszcze w 2016 r. ruszą trzy przetargi, na odcinki od Łomży do Szczuczyna (Łomża Północ-Stawiski, Stawiski-Szczuczyn i obwodnica Łomży w ciągu drogi krajowej nr 61), a w końcu pierwszego kwartału 2017 r. będą ogłoszone przetargi na inwestycje od Ostrowi do Łomży.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: GDDKiA: w marcu możliwa umowa ws. fragmentu trasy Via Baltica

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!