GDDKiA prowadzi negocjacje z dwoma konsorcjami w sprawie A2

GDDKiA prowadzi negocjacje z dwoma konsorcjami w sprawie A2
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Negocjacje ws. budowy dwóch odcinków autostrady A2 między Strykowem a Konotopą są prowadzone z dwoma konsorcjami - poinformował p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Lech Witecki. Chodzi o dokończenie budowy A2 po chińskim konsorcjum Covec.

Witecki poinformował w poniedziałek, że GDDKiA wybrała polsko-czesko-niemieckie konsorcjum, w skład którego wchodzą Dolnośląskie Surowce Skalne (DSS) do dalszych negocjacji dotyczących dokończenia odcinka C autostrady A2. Wcześniej Dyrekcja wybrała konsorcjum firm Eurovia i Warbud na dokończenie po Chińczykach odcinka A.

"Dopóki negocjacje trwają, wszystko jest możliwe" - powiedział w poniedziałek dziennikarzom Witecki, pytany, czy lista podmiotów z którymi negocjuje GDDKiA będzie rozszerzona.

Chiński Covec miał wybudować dwa odcinki autostrady A2 między Strykowem a Konotopą: A - o długości 29,2 km za 754,5 mln zł oraz odcinek C - o długości 20 km za 534,5 mln zł.

Witecki powiedział, że jest jeszcze za wcześnie, by mówić o ewentualnych kosztach dokończenia budowy. Dodał, że GDDKiA robi wszystko, by prace budowlane mogły być wznowione jeszcze w lipcu.

Rzeczniczka GDDKiA Urszula Nelken powiedziała w poniedziałek PAP, że podobnie jak to miało miejsce w przypadku konsorcjum firm Eurovia i Warbud, w wyniku konsultacji technicznych do etapu negocjacji na budowę odcinka C dopuszczone zostało polsko-czesko-niemieckie konsorcjum. "W tej chwili z obydwoma konsorcjami trwają rozmowy, mamy nadzieję, że w drugiej połowie lipca podpisane zostaną umowy i zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami prace budowlane zostaną rozpoczęte w drugiej połowie lipca" - powiedziała.

Generalna Dyrekcja zrezygnowała z usług Covec po tym, jak m.in. chińska firma przestała płacić podwykonawcom. Pod koniec czerwca GDDKiA zdecydowała, że wykonawca, który ma dokończyć budowę, będzie wyłoniony w trybie negocjacji.

Warbud i Eurovia budują w Polsce m.in. drogi ekspresowe, obwodnice, mosty. DSS dostarcza kruszywa drogowe, kolejowe oraz wykorzystywane do produkcji betonów wysokich wytrzymałości. Głównymi odbiorcami DSS są takie spółki budowlane, jak: Skanska, Strabag, Mostostal Warszawa, Budimex oraz J&P Avax. DSS jest jednym z głównych dostawców kruszywa dla budowy autostrad A1, A2, a także obwodnicy Wrocławia.

GDDKiA chce, by roboty na dwóch odcinkach A2 ruszyły w drugiej połowie lipca. Daje to szanse, by droga była przejezdna na Euro 2012.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!